پارس ناز پورتال

عکس بوسه در میان درگیری‌های خیابانی،جهانی شد + عکس

عکس بوسه در میان درگیری‌های خیابانی،جهانی شد + عکس

عکسی از بوسه دو جوان در میان درگیری‌های خیابانی شهر ونکوور کانادا در مدت کوتاهی جهانی شد.

به گزارش پارس ناز به نقل از رادیو زمانه، در درگیری‌های شدیدی میان هواداران دو تیم هاکی در دیدار نهایی جام استنلی در ونکوور کانادا در گرفت که به گفته پلیس این شهر ۱۵۰ نفر در آن زخمی و دستگیر شدند.

در این درگیری‌ها همچنین ۱۵ خودرو شامل دو خودروی گشت پلیس منهدم، شیشه‌های مغازه‌ها و خانه‌ها شکسته و سطل‌های زباله به آتش کشیده شدند.

اما به گزارش گاردین، انتشار تصویری عاشقانه از دو جوان در میان درگیری‌های ونکوور بر روی شبکه اینترنتی توئیتر، موضوعی بود که بیش از خود این ماجرا به سرعت در سطح جهان منتشر شد.

در این عکس یک زوج جوان در میان درگیری‌های خیابانی بر کف خیابان افتاده و یکدیگر را می‌بوسند.

ریچارد لام، عکاس این لحظه ناب به گاردین گفته است به هنگام شکار این صحنه در میان معترضان و پلیس ضد شورش قرار داشت.

لام می‌گوید: «من حدود ۲۰ متر فاصله داشتم. در این خیابان خلوت، این دو نفر روی زمین افتاده بودند. ابتدا فکر کردم که یکی از آن‌ها زخمی شده است. هرج‌ومرج عجیبی بود. شورشیان دو خودرو را به‌ آتش کشیده بودند و من شاهد شکسته شدن شیشه یک مغازه بزرگ توسط غارتگران بودم.»

لام افزود: «در این لحظه پلیس ضد شورش به سوی ما می‌آمد. پس از آن‌که از دویدن بازایستادم، متوجه فضای پشت نیروهای پلیس، جایی که آن دو نفر قرار داشتند شدم؛ با آتشی در پس‌زمینه آن‌ها.»

وی ادامه داد: «وقتی عکس‌های این دو نفر را که بی‌حرکت در میان هرج‌و‌مرج اطراف قرار داشتند گرفتم، می‌دانستم که لحظه مهمی را شکار کرده‌ام. هنگامی که برای تحویل عکس‌ها بازگشتم رئیس‌ام بود که به من گفت این دو نفر زخمی نشده بودند بلکه در حال بوسیدن یکدیگر بودند.»

 
عکس بوسه در میان درگیری‌های خیابانی،جهانی شد + عکس
 
با این حال ریچارد لام همچنان مطمئن نیست که این دو زوج در حال بوسیدن هم بودند یا یکی از آن‌ها زخمی شده بود.

اما یک شاهد عینی به روزنامه «ونکوور سان» نسخه دیگری از ماجرای این صحنه را بازگو کرده است.

این شاهد گفته است: «پلیس به شورشیان حمله کرد و این زوج جوان تلاش کردند که با هم بمانند و واکنشی نشان ندهند اما دو مأمور پلیس با لگد به آن‌ها حمله کردند ابتدا دختر با سر نقش زمین شد و دوست پسرش به روی او افتاد. دختر ظاهرن درد داشت و گریه می‌کرد و دو مأمور پلیس آن‌ها را هل داده و رفتند.»

اگر چه برای بسیاری، واقعیت پیرامون ماجرای این عکس در برابر قدرت تصویری آن اهمیتی ندارد اما راز دیگری همچنان باقی است: هویت این زوج جوان.

ریچارد لام که به هنگام گرفتن عکس امکان صحبت با این دو را نداشت از هویت آنان اطلاعی ندارد. اما هانا جونز استرالیایی‌تبار به وب‌سایت NineMSN گفته است پسری که در این عکس دیده می‌شود برادر ۲۹ ساله اوست که از شش ماه پیش در کانادا زندگی می‌کند. هانا حدس می‌زند دختر جوان حاضر در عکس را نیز می‌شناسد. او می‌گوید این دختر مدت کمی است که شریک زندگی برادرش شده است.در هر حال زیبایی این تصویر عاملی شده که همچنان پخش آن در دنیای مجازی اینترنت ادامه یابد و بر شهرت این دو جوان عاشق‌پیشه  بیفزاید.