پارس ناز پورتال

جنجال‌ آفرینی و تقدیر از آنجلینا جولی!! + عکس

مجموعه : اخبار سینما
جنجال‌ آفرینی و تقدیر از آنجلینا جولی!! + عکس
 
درحالی که انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا قرار است جایزه استنلی کریمر را به آنجلینا جولی اهدا کند، قربانیان جنگ بوسنی خواستار توقیف اولین فیلم او در مقام کارگردان شده‌اند.

به گزارش پارس ناز ، انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا (PGA) در بیست و سومین دوره جوایز سالانه خود با اعطا جایزه استنلی کریمر از جولی سازنده فیلم «در سرزمین خون و عسل» تقدیر خواهد کرد.

این مراسم 21 ژانویه در هتل بورلی هیلتن برگزار می‌شود. جایزه استنلی کریمر در سال 2002 تاسیس شد و به فیلم‌ها و افرادی اهدا می‌شود که «مسائل حساس اجتماعی را به شکل قابل درک و به صورت جذاب» به تصویر می‌کشند.
 
استنلی کریمر کارگردان یا تهیه‌کننده بزرگ فیلم‌های مطرح چون «حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید؟»، «ماجرای نیمروز»، «شورش در کشتی کین»، «دادگاه نورمبرگ» و «ستیزه‌جویان» است.
 
از برندگان دوره‌های پیشین این جایزه می‌توان به فیلم‌های «حقیقت تلخ»، «هتل روآندا»، «در آمریکا» و «آنتوان فیشر» اشاره کرد. شان پن اولین فردی بود که این جایزه را به دلیل فعالیت‌های حقوق بشر خود در هائیتی دریافت کرد.

جنجال‌ آفرینی و تقدیر از آنجلینا جولی!! + عکس

آنجلینا جولی سر صحنه فیلمبرداری
 
هاوک کچ، رئیس انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا درمورد انتخاب فیلم جولی گفت: «فیلم «در سرزمین خون و عسل» اثری خارق‌العاده است که یک داستان پیچیده عاشقانه را در بستر وحشت و جنگ بوسنی به تصویر می‌کشد و موضوع اصلی آن زنان هستند. این فیلم کاملا وامدار میراث استنلی کریمر است.»
 
آنجلینا جولی، تیم هدینگتن، گراهام کینگ و تیم مور تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. ماجرای فیلم در بحبوحه جنگ بوسنی که در دهه 1990 منطقه بالکان را چندپاره کرد روایت می‌شود. فیلم داستان سربازی صربستانی است که در کمپ زندانیان با محبوب قدیمی خود که اسیری بوسنیایی است، روبرو می‌شود.
 
زانا مرجانوویچ، گوران کاستیک، راد صربژیا، ونسا گلوجو و نیکلا ژوریکو بازیگران این فیلم هستند.
 
جنجال آنجلینا جولی در میان قربانیان جنگ
نماینده گروهی از زندانیان صرب که در جنگ بوسنی (1992 تا 1995) اسیر بودند به آسوشیتدپرس گفت فیلم «در سرزمین خون و عسل» آنجلینا جولی نباید در بخش صرب نشین این کشور اکران شود.
 
برانیسلاو ژوکیچ عضو انجمن زندانیان صرب مقیم بوسنی گفت هرچند فقط کلیپ تبلیغاتی فیلم را دیده، اما فیلم «فقط دروغ نمایش» می‌دهد و تنها صرب‌ها را به عنوان متجاوزین به تصویر کشیده است.
 
اوایل ماه جاری میلادی 11 قربانی جنگ که هیچکدام صرب نبودند فیلم را در سارایوو تماشا کردند و آن را ستایش کردند. «در سرزمین خون و عسل» با بودجه 10 میلیون دلاری تولید شده و 23 دسامبر در آمریکا روی پرده می‌رود.