پارس ناز پورتال

مانکن جدید سلطنتی جتسان پما ملکه ی بوتان

مجموعه : مجله خبری روز
مانکن جدید سلطنتی جتسان پما ملکه ی بوتان
کیت میدلتون، سوژه ی خوبی برای مد لباس است و همواره می توان عکس او را میان ده عکس برگزیده ی مجله ها دید. او طراحان لباس گمنام را با پوشیدن یکی از پیراهن های شامشان تبدیل به چهره های مشهور می کند و سرنوشت مارک تجاری آنها را تغییر می دهد تا به برندی جهانی تبدیل شوند. اما جتسان پما، ملکه ی تازه تاج گذاری کرده ی بوتان این عنوان را به دلایل بسیاری به دست آورده است.
 

سلسله ی ۷۰۰٫۰۰۰ ساله ی «بودیست» فرهنگی بسیار باستانی است و یکی از آخرین چیزهایی که با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر است. تنها تعداد مشخصی جهانگرد به صورت همزمان اجازه ی ورود به این کشور را دارند و تلویزیون تنها ۱۲ سال است که به آن وارد شده. اما این روزها کشور بوتان نمونه ای از یک مانکن آمریکایی دیده می شود که خیلی زود تبدیل به سوپراستاری خاص و معروف شده است.
درست مثل کیت، جیتسون مدل های قدیمی سلطنتی ر ا بدون خارج شدن از حد و مرز فرهنگی، ارتقا داده است. وی برای عروسی اش با شاه «جیگم» ۳۰ ساله لباس سنتی «کی را»یی به تن کرده بود که تیمی متشکل از خیاطان محلی ماه ها بروی دنباله ی آن کار کرده بودند. اما نتیجه ی کارشنان توانست توجه دنباله روهای صنعت مد غربی را به خود جلب کند.

مانکن جدید سلطنتی جتسان پما ملکه ی بوتان

«جس کارتنر مورلی» گزارشگر مد گاردین می نویسد: «لباس عروسی کی را، که آستین های آن سایه ای به رنگ صورتی گله ای انگشتانه دارد، درست شبیه «آستین های متضاد» است که به تازگی در سالن های مد بوربری و سنت لارنت دیده می شود که همراه با کفشهای بندی سیاه درست شبیه کفش هایی است که به تازگی توسط «فندی» به فروش می رسد. او همچنین گوشواره هایی به گوش آویخته که مشابه «میوکا پرادا» است.
معقول تر به نظر می رسید که کشورهای اروپائی توجه خانواده ی باستانی و ثروتمند «جتسون» را به خود جلب کنند اما این بار ماجرا برعکس شده است و ملکه ی این منطقه دور افتاده ی هیمالیایی صنعت مد غرب و احتمالا تجار جهانی را به خود جلب کرده است.
جتسون مدل های «آرمانی» شکل کارلین مراکشی یا «مک کوئین» های میدلتون را نمی پسندد. او یک بار از یک طراح هندی به نام «ماناو گانگوانی» برای یک جشن مجلل خواست برایش لباسی طراحی کند اما بیشتر اوقات از شکل و رنگ آمیزی کشور خودش استفاده می کند.
برای مراسم اولین برخورد با همسرش، کتی طلایی رنگ با سرآستین های سرخ پوشیده بود که جنس پارچه اش «دهار» نوعی پارچه سنتی و بومی این منطقه بود. عکس این زوج به سرعت در اینترنت و فیس بوک پخش شد که نام «شوی مد خیابانی بوتان» را از آن خود ساخت. این عکس بیش از ۴۰۰ نشان «پسند شده یا لایک» گرفت.
با اینکه مردم جیگم و جتسان را دوست دارند اما مردم بوتان بابت ورود سریع مدرنیته به فرهنگ و کشورشان نگرانند و به شدت از آئین های سنتی شان حفاظت می کنند. شاه و ملکه تا همین جا هم بسیاری از قوانین سلطنتی را زیر پا گذاشته اند. آنها تصمیم گرفته اند یک ازدواج تک همسری داشته باشند و ازدواج های چندگانه با عمو و عمه زاده ها را متوقف کنند.
به غیر از علاقه به مد، ملکه ی جوان به بهبود فرنگ مردمش اهمیت زیادی می دهد. در پیج اینترنتی نمایش مد خیابانی بوتان می توان عکس های بسیاری از این خانم و کت های سبک رالف لورن و چکمه های یوگ مشاهده کرد. همچنین عکس های بسیاری از این عروس و داماد در مراسم عروسی شان وجود دارد که افراد بسیاری پست هایی نظیر «چه پیراهن زیبایی به تن دارد» و یا «بسیار زیبا» برای این عکس ها گذاشته اند.

  تغییر جنسیت پسری جوان فقط برای سرقت + عکس
  پسری که با تغییر جنسیت دختر شد!! + عکس
  دختری پس از رنگ کردن موهایش شبیه مرد فیلی شد+عکس
  دختر دانشجوی ۲۲ ساله مزاحمش را کتک زد + عکس
  ملکه زیبای قطر و واقعه ای به نام زلزله زنانه + عکس
  استعفای نماینده بخاطر ارسال عکس برهنه اش به یک زن