پارس ناز پورتال

حکم عجیب قاضی سعودی درباره یک زن مجری + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
حکم عجیب قاضی سعودی درباره یک زن مجری + عکس
خانم نادین البدیر فعال رسانه ای عربستانی اخیرا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی اعضای هیأت سعودی امربه معروف را باندی توصیف کرده بود که از افراد آزاد شده از زندانها و معتادان به مواد مخدر تشکیل شده است.به گزارش پارس ناز در این برنامه همچنین به نظرسنجی‌های مختلف در روزنامه های سعودی درباره هیأت امربه معروف و نهی از منکر، و ملاحظات و نارضایتی گسترده مردم عربستان درخصوص رفتارهای اعضای این هیأت اشاره شد.
 
 

چند روز پس از پخش این برنامه، مطرف البشر قاضی سعودی در اظهاراتی بی‌سابقه، محاکمه البدیر را به دلیل توهین به ملت عربستان و دستگاه های دولتی، و زیرپا گذاشتن ادب و اخلاق، خواستار شد.

این قاضی سعودی افزود: مصیبت آنجا است که این زن در یک شبکه تابع عربستان سعودی مشغول به کار است، بنابراین باید از این شبکه اخراج شود.
مطرف البشر همچنین از وکلا و قانونگذاران هیأت امر به معروف و نهی از منکر خواست با تهیه شکایتنامه ای، از پلیس بین الملل درخواست کنند، این روزنامه نگار زن را برای محاکمه به عربستان تحویل دهد.
 
وی با درخواست برای لغو ملیت عربستانی از نادین البدیر، تأکید کرد که این زن به دلیل دارا بودن شناسنامه سعودی از خدمات دولت استفاده می کند، و او به دنبال آن است که از این راه معروف شود، و یا دستورات طرفهای خارجی را پیاده کند.

زنان عربستانی که حتی از کمترین حقوق خود در این جامعه برخوردار نیستند، تا کنون بارها تلاش کرده اند از محدودیت ها و محرومیتهایی که با آن مواجه هستند رهایی یابند؛ امری که به شدت از سوی دستگاه ها و نهادهای دینی این کشور سرکوب شده است.