پارس ناز پورتال

دو خانم بازیگر ایرانی سینما از مد و لباس می‌گویند + عکس

مجموعه : اخبار سینما
دو خانم بازیگر ایرانی سینما از مد و لباس می‌گویند + عکس
ستاد خبری نخستین جشنواره مد و لباس فجر که از 11 تا 18 اسفند در تهران برگزار می شود ، به همین مناسبت با 2 بازیگر زن سینما که دستی در طراحی لباس فیلم ها نیز دارند گفتگو گرده و نظر آنان را در باره طراحی و مد لباس در ایران جویا شده است .

ویشکا آسایش ، بازیگری که هنوز با نقش قطام در مجموعه تلویزیونی امام علی (ع ) بیشتر شناخته می شود ، استفاده از فرهنگ ایرانی در طراحی و تولید لباس را رمز زیباتر شدن پوشاک زنان می داند و می گوید زمانی که لباس های طراحی شده ، فرهنگ ایرانی را نشان دهند و پشتوانه اجتماعی و تاریخی داشته باشند مخاطبان را ترغیب به استفاده از این طرح ها کرده و موجب تحول این هنر می شوند.
 
 
این بازیگر که با فیلم « برف روی کاج ها » با کارگردانی پیمان معادی در جشنواره امسال فجر حضور دارد ، با بیان این که تاکنون فرصتی برای بانوان ایرانی وجود نداشته است تا بدانند در چه فصلی چه نوع لباسی و با چه رنگ هایی انتخاب کنند ، می افزاید : برگزاری جشنواره مد ولباس فجر جایی است که طراحان در آن می توانند لباس و پوشاک شکیل ، زیبا و متناسب با فرهنگ کشورمان را ارائه دهند و از نظر و سلیقه مردم نیز آگاه شوند .
 
 
ستاره اسکندری هم توجه به فرهنگ اسلامی – ایرانی را بهترین راه برای تنوع بخشیدن به پوشاک مردم کشور می داند و تاکید می کند : طراحان با مطالعه همه جانبه فرهنگ سنتی و تلفیق ریشه های آن با شرایط جامعه امروز و سلیقه مردم می توانند مد اسلامی – ایرانی را رواج داده و آن را عملی کنند.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یک رویا» ادامه می دهد : اغلب طراحان آثار بسیار زیبایی را خلق می کنند اما به دلیل محدودیت در بودجه نمی توانند آنها را به صورت انبوه تولید کنند و با قیمت پایینتری به مردم عرضه کنند، بنابراین فقط تعداد کمی از افراد جامعه قادر به خرید لباس ها با قیمت بالا هستند.