پارس ناز پورتال

این موتور عجیب 724 کیلومتر سرعت می رود + عکس

این موتور عجیب 724 کیلومتر سرعت می رود + عکس
یك موتورسوار انگلیسی، امسال قصد دارد برای اولین بار با موتورسیكلت جدید خود كه از قدرت جت برخوردار بوده، ركورد سرعت زمینی موتورسیكلت‌ها را بشكند. به گزارش پارس ناز پروژه «جت ری‌اكشن» (Jet Reaction) «ریچارد براون» كه با استفاده از یك موتور بالگرد 930 كیلوواتی به عنوان نیروی محركه ساخته شده و حالت پس‌سوزان در آن موجب تولید نیروی بیشتر نیز می‌شود، قرار است ركورد سرعت 605 كیلومتر در ساعت موتورسیكلت Ack Attack Streamliner را كه در سال 2010 ثبت شده، بشكند.
 

Ack Attack Streamliner از دو موتور سوزوكی استفاده كرده بود چرا كه موتورهای جت بسیار سنگین و خطرناك هستند. براون كه با فاصله كمی در سال 1999 از ثبت ركورد با یك موتورسیكلت عادی باز مانده بود، امیدوار است كه جت‌ری‌اكشن بتواند به ركورد سرعت 724 كیلومتر در ساعت برسد. آزمایش این موتور در ماه ژانویه آغاز شده و قرار است ركوردهای سرعت آن به ثبت برسد.
 
این موتور عجیب 724 کیلومتر سرعت می رود + عکس


استفاده خودروها و قایقها از موتورهای جت بزرگ برای ثبت ركورد سرعت یك امر معمول است. اما ركوردهای موتورسیكلتها تا كنون با موتورهای معمولی بوده چرا كه نمی‌توان سنگینی موتور جت را بر روی یك چارچوب دو چرخ متعادل كرد. براون با ساخت موتور بالگرد قصد دارد از ماه مارس به آزمایش دستگاه خود در انگلیس پرداخته و ركورد نهایی را در سال 2013 به ثبت برساند.