پارس ناز پورتال

این میوه مهم عصای سحر آمیز سلامتی است!!

مجموعه : رژیم و تغذیه
این میوه مهم عصای سحر آمیز سلامتی است!!

متخصصان تغذیه می‌گویند یکی از متداول‌ترین رژیم‌های غذایی برای کاهش وزن، رژیم حاوی «گریپ فروت» است.

این رژیم غذایی شامل نوشیدن حداقل سه لیوان آبمیوه گریپ فروت در هر روز است که به سوختن کالری‌های اضافی بدن کمک می‌کند. هرچند طعم این میوه اندکی تلخ است اما برای سلامتی مزایای بسیاری دارد. در این مقاله به برخی از این خواص مفید اشاره شده که ممکن است از بعضی از آنها بی‌اطلاع باشید.

 
بنابر این گزارش، هرچند گریپ‌فروت ترش بوده و طعم اسیدی دارد اما می‌تواند پس از هضم شدن واکنش قلیایی ایجاد کند و به این ترتیب در برطرف کردن حالت اسیدی در دستگاه گوارش بدن بسیار موثر است.
 
گریپ‌فروت همچنین سرشار از ویتامینC است که در حفظ حالت انعطاف‌پذیری سرخرگ‌ها تاثیر دارد و در عین حال به استحکام این عروق کمک می‌کند. بعلاوه این میوه حاوی ترکیبی موسوم به پکتین است که میزان تجمع رسوبات در جداره سرخرگ‌ها را کاهش می‌دهد.
 
بر اساس گزارش فوق، مصرف مداوم گریپ‌فروت همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این میوه از آنجاکه در پایین نگه داشتن قند خون تاثیر دارد برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است. متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند خوردن گریپ‌فروت قبل از رفتن به رختخواب باعث می‌شود خواب بهتر و مطلوب‌تری داشته باشید و بنابراین علائم بی‌ خوابی را نیز کاهش می‌دهد.
 
از سوی دیگر متخصصان مامایی به زنان باردار مصرف این میوه را توصیه می‌کنند چون گریپ‌فروت احتباس آب در بدن را کاهش داده و در نتیجه مانع از ایجاد حالت تورم در پاهای زنان باردار می‌شود.