پارس ناز پورتال

روش های مهم برای ماندگاری آرایش بر چهره

روش های مهم برای ماندگاری آرایش بر چهره

شاید ماندگاری به نظرتان نكته بی اهمیتی بیاید، ولی اگر جزو دسته ای هستید كه مدام نگران ظاهر خود هستند، این نكات كوچك و جمع آوری آنها ارزش خود را خواهد داشت .

چگونه دوام رژ لب را بیشتر كنیم؟

استفاده از رژ لب قطعاً تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لبهای شما می گذارد. اما باید سایه و مارك مناسب خود را انتخاب كنید. اكنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است كه چطور دوام آن را بدون استفاده مكرر از رژ لب افزایش دهید. مایلید تمام روز لبهایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجدداً از رژ لب استفاده كنید.

به همین دلیل خیلی از كارخانجات رژلبهایی را ساخته اند كه ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نكات برایتان مفید خواهد بود:

 
دوام آرایش جدا كردن پوسته های لب: لب نیز مانند سایر قسمتهای بدن دارای سلولهای مرده است و هم است كه قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا كنید. در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینكار، لب ها را با مسواك نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.
 
دوام آرایش استفاده از پودر: راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازكی از پودر پنكیك قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری كرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. كمی پنكیك را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید. پودر اضافی را با دستمال كاغذی پاك كنید.
 
 
دوام آرایش استفاده از خط لب: استفاده از خط لب به برجستگی و شاخص كردن لب شما می افزاید و همچنین به ماندگاری رژ كمك می كند، اما چگونه؟ خط لب از ماده ای خشك تر از رژ ساخته می شود و از لكه لكه شدن آن جلوگیری می كند. باید دقت كنید كه رژ وخط لب با هم هماهنگی داشته باشند و بهتر است از همان مارك رژ استفاده كنید. خط لبهای رنگ پوست و بی رنگ نیز وجود دارد كه با هر رژی قابل استفاده است.

برای پاك كردن رژ اضافی، یك دستمال درشت بافت را بین لبهای خود بگیرید. حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد كردن به ماندگاری رژكمك می كند.

 
 
دوام آرایش استفاده از برند خوب:استفاده از مارک خوب تاثیر خیلی زیادی بر زیبایی شما خواهد داشت. ماركی كه هم كیفیت خوبی از نظر درخشندگی داشته باشد و هم از نظر ماندگاری و آسیب نزدن به لبها، ممكن است قیمت بیشتری داشته باشد اما در طول زمان، شما در واقع هزینه كمتری می دهید زیرا مدت بیشتری برایتان می ماند و مدام مجبور نیستید رژ لب خود را تكرار كنید، كاری كه در اجناس ارزان تر مجبور به آن خواهید بود.

جای نگهداری در عمر و سالم ماندن رژ اهمیت زیادی دارد. باید مطمئن شوید كه محل نگهداری آن دمای معتدلی دارد، یعنی زیاد گرم یا سرد نباشد. آن را از تابش مستقیم خورشید، دمای زیاد یا رطوبت زیاد دور نگه دارید.

استفاده پی در پی از رژ آزاردهنده است بخصوص اگر سر شما در هنگام كار شلوغ است. شاید ماندگاری به نظرتان نكته بی اهمیتی بیاید، ولی اگر جزو دسته ای هستید كه مدام نگران ظاهر خود هستند، این نكات كوچك و جمع آوری آنها ارزش خود را خواهد داشت!