پارس ناز پورتال

اهدای جایزه‌ اتحادیه اروپا به اصغر فرهادی + عکس

مجموعه : اخبار سینما
اهدای جایزه‌ اتحادیه اروپا به اصغر فرهادی + عکس
اولین جایزه‌ رسانه‌ای اتحادیه اروپا، امروز در حاشیه‌ی شصت و پنجمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم كن به اصغر فرهادی ـ كارگردان ایرانی ـ برای پروژه‌ی جدیدش اهدا شد.به گزارش پارس ناز به نقل از  ایسنا، از كن، آندرولا واسیلیو ـ کمیسر اتحادیه اروپا در امور آموزش، فرهنگ، چندزبانی و جوانان ـ پیش از این، اعلام كرده بود كه این جایزه را امروز ـ یکشنبه 20 مه ـ‌ 31 اردیبهشت ماه ـ همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کن به اصغر فرهادی و الکساندر ماله-گی تهیه‌کننده فیلمش از شرکت فرانسوی «ممنتو فیلمز» اعطاء می‌کند.
 
 
جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا برای پروژه جدید اصغر فرهادی است که قرار است پاییز امسال به زبان فرانسوی در فرانسه ساخته شود. اصغر فرهادی در این مراسم پیش از دریافت ‌جایزه‌اش در سخنانی با ابراز خرسندی از اتفاقی كه برای فیلمنامه جدیدش افتاده است، از دست‌اندركاران جایزه‌ی رسانه‌ای اتحادیه اروپا تشكر كرد.

فرهادی با اشاره به فیلم جدیدش كه برای آن جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا را دریافت كرده است، گفت: برای من حرف زدن درباره فیلم‌هایی كه ساخته‌ام سخت است، چه برسد به اینكه قبل از اینكه فیلمی ساخته شود بخواهیم درباره‌ی آن صحبت كنم. صحبت كردن درباره‌ی فیلم ساخته نشده، مثل این است كه بخواهیم درباره بچه‌ای كه به دنیا نیامده‌ است و ویژگی‌هایش صحبت كنیم.
 
اصغر فرهادی بر روی فرش قرمز مراسم نمایش فیلم"Amour" در جشنواره کن
 

وی ادامه داد: می‌توانم امید داشته باشم، فیلم جدیدم با بازیگرانی كه دارد مانند ماریون كوتیار، طاها رحیم و یك بازیگر ایرانی ـ كه اضافه خواهد شد ـ تماشاگران خوبی در دنیا داشته باشد. در مراسم اهدای اولین جایزه رسانه‌ای اتحادیه اروپا، حسن نجاریان و سینماگران ایرانی چون غلامرضا موسوی ، همایون اسعدیان، علی معلم،‌ سیف‌الله صمدیان،‌مجید جوزانی، محمد اطبایی، جهانگیر الماسی، حسین معززی‌ نیا و جمعی از شاگردان مدرسه كارگاه فیلم سازی اصغر فرهادی حضور داشتند.