پارس ناز پورتال

حضور اولین زن عرب در مسابقات المپیک 2012 + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
حضور اولین زن عرب در مسابقات المپیک 2012 + عکس
امسال تابستان شاهد حضور اولین زن عرب در رقابتهای المپیک خواهیم بود.جالب است بدانید تا کنون از حضور زنان ورزشکار سعودی در رقابتهای المپیک به دلیل حفظ عقاید مذهبی تندرو ممانعت به عمل می آمد.به گزارش پارس ناز این تصمیم توسط ملک عبدالله پادشاه عربستان اتخاذ و به شدت از آن حمایت شده است.
 
 
یک مقام سیاسی بلند پایه عرب در این زمینه گفته است با توجه به جلب رضایت روحانیون این کشور برای حضور زنان در رقابتهای المپیک این تصمیم فوق العاده حساس است و به سختی اتخاذ شده است ، وی معتقد است پادشاه سعودی اخیرا با در نظر داشتن بعضی حقوق زنان از جمله رانندگی و حق رای خواهان حقوق مساوی زن و مرد در زمینه مسائل اجتماعی است. در حال حاضر قرار است یک زن در رشته پرش از مانع در این رقابتها حضور پیدا کند که قرار است لباس وی کاملا پوشیده باشد و از روسری استفاده کند اما پوشاندن صورتش الزامی نیست.
 
 
رئیس کمیته المپیک میگوید نشستهای زیادی در این مورد به عمل آمد تا زنان عرب هم همانند همتایانشان در سراسر دنیا قادر به رقابت در رشته های ورزشی مختلف در المپیک که یک رقابت فوق العاده حیاتی و معتبر است باشند و خوشحالیم که این امر مقدر شد و این زنان از این به بعد میتوانند استعداد خود را در زمینه های مختلف ورزشی محک بزنند.