پارس ناز پورتال

این خانم از تمام زنان پولدار جهان ثروتمندتر است + عکس

این خانم از تمام زنان پولدار جهان ثروتمندتر است + عکس
به گزارش یک مجله معتبر اقتصادی، ثروتمندترین زن جهان نه اپرا وینفری است و نه ملکه الیزابت دوم و نه حتی لیلین بتانکور، مالک کمپانی لوئرال است، بلکه زن معدن دار نه چندان شناخته شده ای در استرالیاست؛ جینا راینهارت.هنگامی که از او درباره مفهوم زیبایی پرسیده شد او حتی به گردنبند مرواریدی که اغلب به گردن دارد، اشاره نکرد، حتی چیزی از چشم انداز اخرایی رنگ مزرعه زیبا و وسیعی که در شمال غربی استرالیا دارد، نگفت.

اما در عوض درباره عنصری نه چندان دوست داشتنی که خانواده او را ثروتمند کرد و حفره هایی در زمین که آن عنصر از آنها استخراج می شود، صحبت کرد؛ زیبایی یعنی معدن آهن وقتی لنگ هنکاک، پدر او، یکی از بزرگترین منابع آهن در جهان را در دهه ۱۹۵۰ کشف کرد، به دلیل کمبود منابع این فلز، صادرات آهن از استرالیا ممنوع بود. اما بعدها صادرات صدها هزاران سنگ آهن هر لحظه بر دارایی های او افزود.
 

اما هنکاک ها تنها کسانی نبودند که از درآمد حاصل از این معدن سود می بردند. جینا راینهارت معتقد است کشف پدرش سود زیادی نصیب استرالیا نیز کرده است. راینهارت با داشتن ثروتی حدود ۲۹ میلیارد دلار از ثروتمندترین زن استرالیا به ثروتمندترین زن آسیا و حتی به اعتقاد بسیاری به ثروتمندترین زن جهان تبدیل شده است.به گزارش پارس ناز به نقل از بی آر دبلیو، مجله اقتصادی استرالیا، او اکنون ثروتمندترین زن جهان است و سیتی گروپ پیش بینی کرده که به زودی ثروت او به بالای ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد و در صدر فهرست ثروتمندترین مردم دنیا قرار می گیرد.

گفته می شود که در ثانیه ۶۰۰ دلار بر ثروت او افزوده می شود. او از اینکه معدن داری نامیده شود که ثروتش را به ارث برده، متنفر است و خود را بازرگان خود ساخته ای می داند که پس از مرگ پدرش در سال ۱۹۹۲ در کمپانی‌اش تغییر به وجود آورد. در کنار معدن داری، او سهامدار عمده “کانال ۱۰”، یکی از سه شبکه بزرگ تلویزیونی در استرالیاست و همچنین بزرگترین سهامدار فیرفکس مدیا، دومین ناشر بزرگ روزنامه های بزرگ استرالیا نیز هست. هر چند، هفته پیش، سهمش در این شبکه کمی کاهش یافت.

فیرفکس مدیا ناشر سه روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد، ملبورن ایج و استرالین فایننشال ریویو، از پرخواننده ترین روزنامه های استرالیاست و این نگرانی در میان روزنامه نگاران این روزنامه ها وجود دارد که او قصد دارد با توجه به دیدگاه های راست گرایانه خود خط مشی این روزنامه ها را تغییر دهد. تمام زندگی او کمپانی اش (هنکاک پراسپکتینگ) است. او سرگرمی ها و علایق کمی خارج از کارش دارد و برخلاف بسیاری از ثروتمندان جهان اهل داشتن تابلوهای نقاشی، اسب‌دوانی و هواپیمای شخصی نیست.

 

او به خاطر کار شبانه روزی اش معروف است. خصومت های شخصی اش افسانه ای شده و بسیاری از کسانی که با آنها درگیری داشته، اطرافیانش بوده اند از جمله پدرش، شریک تجاری اش، همسر اولش، مادر شوهر فیلیپینی اش و حالا سه فرزندش. تکلیف بسیاری از درگیری های او در دادگاه مشخص شده است. یک بار به گزارشگری گفته بود که مهمترین چیز زندگی اش کمپانی اش است و “هیچ چیزی نمی تواند بر سر راه آن قرار گیرد.

مانند پدرش مخالف کمپین های محیط زیستی است و دیدگاه های سیاسی اش همواره تلفیقی از محافظه کاری و طرفداری از آزادی های فردی بوده است. یکی از نخستین قهرمانان زندگی اش، مارگارت تاچر، بانوی آهنین بریتانیا بود. پس از دیدار و صرف نهار با او در سال ۱۹۷۷ بود که شیوه لباس پوشیدنش را تغییر داد، مدل موی دیگری انتخاب کرد و خود را آرایش کرد.

او اعتقادی به تغییرات اقلیمی ندارد و عقایدش به نظرات کریستوفر منکتون، ویسکونت بریتانیایی نزدیک است. در ژوئیه سال گذشته منکتون در یک سخنرانی در بزرگداشت لنگ هنکاک در پرت گفت که “استرالیا نیاز به یک فاکس نیوز (شبکه خبری تلویزیونی متعلق به روپرت مرداک با دیدگاه های دست راستی) دارد که توسط افرادی فوق العاده ثروتمند راه اندازی شده باشد.

راینهارت در آن جلسه حضور نداشت اما بسیاری براین باورند که منظور منکتون از افراد فوق العاده ثروتمند راینهارت بوده است. وقتی ویدئوی سخنان منکتون بر روی اینترنت منتشر شد، حدس و گمان برای تلاش راینهارت برای پیاده کردن استراتژی “فاکس نیوزی” در استرالیا افزایش یافت. به نقل از یکی از اطرافیان راینهارت گفته شده که او در اوایل سال جاری با مرداک دیدار کرده بود و بخشی از گفت و گوی آن دو درباره فاکس نیوز بوده است.

این نگرانی وجود دارد که با توجه به اینکه ۷۰ درصد از نشریات استرالیایی متعلق به امپراتوری مرداک است و ۳۰ درصد باقیمانده در اختیار فیرفکس است، تکثرگرایی رسانه ها در استرالیا از بین برود. ارزش سهم ۱۶۵ میلیون دلاری راینهارت در “کانال ۱۰” استرالیا که گفته می شود نصف شده و همچین حذف ۱۹۰۰ موقعیت شغلی در فیرفکس نشان از آن دارد که سرمایه گذاری رسانه ای راینهارت از نظر مالی چندان پر منفعت نبوده و این سرمایه گذاری صرفا در راستای تاثیرگذاری سیاسی بوده است.

با وجود اینکه این رقم بسیار چشمگیر به نظر می رسد، اما نسبت به دارایی او چیزی نیست. یکی از اطرافیان او اخیرا به من گفت او همان استراتژی ثروتمندان دیگر را دارد -که هواپیمای خصوصی و یا قایق های تفریحی می خرند – او نیز بیش از ۱۰ درصد از دارایی اش را سرمایه گذاری نمی کند. در ادامه تلاش جینا راینهارت برای تاثیرگذاری در رویدادهای استرالیا، او دو سال پیش به مقابله با سیاست های دولت کارگر برای افزایش مالیات بر درآمد صنعت معدن برخاست.

برخلاف معمول، برای زنی که دوست دارد از پشت صحنه تاثیرگذار باشد، او با شعار “مالیات را قطع کنید” به جنگ با کوین راد، نخست وزیر وقت رفت. چند هفته بعد جولیا گیلارد، جایگزین راد شد و بلافاصله اعلام کرد که مالیات معادن افزایش نخواهد یافت.

او علاوه بر تاثیرگذاری، برای حفظ کنترل کامل بر روی کمپانی اش قاطع است. در حال حاضر او بر حقوقی که لنگ هنکاک برای نوه هایش در نظر گرفته با سه فرزند از چهار فرزندش دعوایی حقوقی دارد. قدرالسهم بنیاد خانوادگی هنگاک که بخشی از مالکیت کمپانی را در اختیار دارد، قرار است تا پایان سپتامبر (هنگامی کوچکترین فرزند او ۲۵ ساله می شود) مشخص شود. اما گفته می شود که راینهارت تلاش می کند که این تاریخ را به تعویق بیاندازد تا فرزندانش تا سال ۲۰۶۸ سهمی از کمپانی نداشته باشند.

او که مصمم است همچنان کنترل انحصاری کمپانی را در اختیار داشته باشد، به فرزندانش هشدار داده که در صورتیکه خواسته او را نپذیرند، نابودشان می کند.امضا کنید وگرنه فردا ورشکست می شوید، زمان در حال سپری شدن است، فقط یک ساعت تا ورشکستی و نابودی کامل مانده است” این بخشی از ای میل تهدیدآمیزی است که او خطاب فرزندانش نوشته است.


او به فرزندانش گفته در صورتیکه کاری به کار کمپانی نداشته باشند، پول زیادی می دهد تا طرح های دیگری را دنبال کنند. پس آنچه او به دنبال آن است بیش از آنکه پول باشد، کنترل است. کارشناسان می گویند برخورد سلطه‌ جویانه جینا راینهارت می تواند در استراتژی رسانه ای او نیز کاربرد داشته باشد و این راهی است که پولدارترین فرد تاریخ استرالیا پیش گرفته است.