پارس ناز پورتال

اولین بازیگر سوپر استار بالیوود درگذشت + عکس

مجموعه : اخبار سینما
اولین بازیگر سوپر استار بالیوود درگذشت + عکس
پارس ناز:راجش کانا که از او به عنوان اولین سوپراستار سینمای هند یاد می‌شود، روز چهارشنبه در 69 سالگی از دنیا رفت.این بازیگر در هفته‌های اخیر دائم به بیمارستان منتقل و بعد از مدتی مرخص می‌شد. علت بیماری راجش کانا مشخص نبود.
 

 
کانا برای بازی در نقش‌های رمانتیک در مجموعه‌ای از فیلم‌های بسیار موفق در دهه‌های 1960 و 1970 شهرت بسیار داشت. او در بیش از 160 فیلم بازی کرد و از فیلم‌های مهم‌اش می‌توان به «Kati Patang»، «Aaradhana»، «آناند» و «عشق جاودان» اشاره کرد. کانا محبوبیت بسیار داشت و هر گاه در انظار عمومی ظاهر می‌شد، طرفدارانش ازدحام ایجاد می‌کردند.
 
 
راجش کانا در دهه‌ های 1960 و 1970 در تعدادی از پرفروش‌ ترین فیلم‌ های هندی بازی کرد
کانا روز چهارشنبه در خانه خود در بمبئی در 69 سالگی درگذشت. او روز دوشنبه از یکی از بیمارستان‌ های شهر مرخص شده بود. پس از اعلام مرگ او تعداد زیادی از طرفدارانش مقابل خانه او جمع شدند به دنبال اعلام خبر مرگ کانا، سیل پیام‌های یادبود در فضای مجازی بخصوص در توئیتر سرازیر شد و خیلی‌ها بهترین دیالوگ‌ ها و ترانه‌های او در فیلم‌هایش را منتشر کردند.
 
مانموهان سینگ نخست وزیر هند در توئیتر نوشت: «صمیمانه به خانواده، طرفداران و تحسین‌کنندگان بی‌شمار راجش کانا تسلیت می‌گویم.» کانا که طرفدارانش به او لقب «کاکا» داده بودند، در دوران کاری طولانی خود جوایز بسیار دریافت کرد و این اواخر برای اولین بار در یک فیلم تبلیغاتی تلویزیونی ظاهر شد.