پارس ناز پورتال

اولین برج در دنیا که هر طبقه به طور جداگانه میچرخد +عکس

برج دبی/ ۴۲۰ متر و ۸۰ طبقه، برای اولین بار در جهان هر طبقه به طور جداگانه میچرخه، این برج هیچوقت یک شکل نیست… شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه! انقلابی در برج های دینامیکی / معمار دکتر دیوید فیشر ..بزودی

مهمترین رویداد معماری و دوستدار محیط زیست قرن برجی با عنوان برج گردان است که در دبی ساخته می شود.طراح این برج گردان دیوید فیشر معمار ۵۸ ساله ایتالیایی است. این برج اولین ساختمان کاملا گردان در دنیا است. این آسمانخراش ۳۱۳ متر ارتفاع دارد و از ۶۷ طبقه با بودجه ۳۳۰ میلیون دلار ساخته می شود.
 
 
به دلیل برخورداری از سیستم های تامین انرژی خورشیدی و بادی و گردان بودن ساختمان ، ساکنان آپارتمان های این برج می توانند با تغییر زاویه آپارتمان ، چشم انداز مورد نظر خود را که بیشترین نور روز را در اختیار می گذارد انتخاب کنند و همچنین انرژی محل سکونت خود را براساس نیاز تغییر دهند.

پارس ناز:این ساختمان کاملا دوستدار محیط زیست است و با کمک پانل های خورشیدی که بین هر طبقه نصب شده اند و توربین های بادی انرژی خود را به روشی کاملا خودکفا تامین می کند. در حقیقت روی سقف هر آپارتمان در هر طبقه پانل های خورشیدی قرار گرفته اند که با هر بار چرخش آپارتمان نور خورشید را جمع آوری کرده و انرژی لازم آپارتمان را براساس نیاز تامین و بقیه انرژی را ذخیره می کنند.

 
 
این برج در مدت یک سال می تواند در حدود ۱۹۰ میلیون کیلووات انرژی به ارزش بیش از ۷ میلیون یورو تولید کند.در داخل این برج یک هتل شش ستاره ، ادارات و آپارتمان های در مقیاس وسیع قرار دارند و در طبقات آخر ۵ ویلا هریک به مساحت هزار و ۵۰۰ متر با پارکینگ خودرو در همان طبقه ساخته می شود. خودروها می توانند با آسانسور ویژه ای به پارکینگ ویلا حمل شوند. پنت هاوس برج گردان دبی مجهز به استخر و باغ نیز است.
 
همچنین در طبقه ۶۴ آن یک باند فرود هلیکوپتر در نظر گرفته شده است.90 درصد این ساختمان به صورت پیش ساخته در کارخانه ساخته می شود و تنها ۹۰ تکنیسن در ساخت آن مشارکت دارند درحالی که برای ساختن برج های در ارتفاع مشابه به کار بیش از دو هزار کارگر نیاز است. یکی از اصلی ترین ویژگی های این برج چرخش طبقات آن به وسیله فرمان صوتی است.