پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن ماسک برای پوست چرب

 

طرز تهیه ماسک برای پوست چرب

این ماسک چنان چربی خوشایندی به پوست میده و پوستتون رو نرم میکنه که همیشه اون لطافت در خاطرتون می مونه و دوست دارید همیشه تجربه اش کنید …

مواد لازم برای تهیه ماسک :

▪ یک برگ کاهو ( ترجیحاْ از مغز کاهو باشه )

▪ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

▪ نصف قاشق چایخوری آبلیمو ( ترجیحاْ لیموی تازه )

● طرز تهیه ماسک:

یک ربع قبل از استفاده از ماسک ، بخور آب گرم و چند برگ نعنای تازه رو پیشنهاد می کنم.برای تهیه ماسک ابتدا کاهو رو ریز خرد کنید و بکوبید . سعی کنید آبش هدر نره و تو خود خرد شده های کاهو بمونه.روغن زیتون رو به کاهو ها اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست بشه و در آخر آبلیمو رو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آبلیمو به خورد مواد ماسک برود.

این ماسک بر عکس ماسک زرده تخم مرغ زیاد مواد محکمی نداره که همون لحظه روی پوست بایسته . بنابراین مواد رو به آهستگی با انگشت روی صورت بمالید .(به غیر از دور چشم ها ) با پنبه هم می تونید !! به طوری که یک لایه کامل روی پوست رو بپوشونه و آهسته دراز بکشید و چشمام هارو ببندید و لبخند بزنید.مواظب باشید مواد از روی پیشانی داخل چشم نریزه ، چون به علت داشتن آبلیمو ممکنه چشم رو بسوزونه.

 
حدوداْ ۱۰ تا ۱۵دقیقه طول می کشه تا مواد به خورد پوست بره چون این ماسک بر خلاف بعضی ماسک ها کاملاْ روی پوست خشک نمی شه . (چون روغن زیتون داره ).بعد از آن پوست رو با آب ولرم بشویید ( آب گرم باعث از بین رفتن چربی پوست میشه که برای پوستهای خشک مناسب نیست ! ) ولی این ماسک چون روغن زیتون بالایی داری کمی آب ولرم براش لازم است.

با شستن صورت دستها روغنی میشه و کار رو کمی سخت می کند. می توانید دستهایتان (فقط دستهایتان ) را با صابون یا مایع بشویید که روغنش از بین برود و راحت تر بتوانید پوست را شستشو بدهید. مسلماْ با آب خالی روغن از روی پوست پاک نمی شود.لازم هم نیست پاک کنید.در همان حدی که مواد کاهو و آن چیزی که روی پوست بود شسته شود و بریزد کافی است.

 
برای خشک کردن صورت دستمال یا حوله را هرگز روی پوست نکشید، بهتر است یک دستمال کاغذی روی پوست بگذارید تا آب صورت را جذب کند.نیم تا یک ساعت هم از هیچ کرمی استفاده نکنید.این ماسک چنان چربی خوشایندی به پوست میده و پوستتان رو نرم میکنه که همیشه آن لطافت در خاطرتون می ماند و دوست دارید همیشه تجربه اش کنید.