پارس ناز پورتال

فریاد جودوکار جوان بانوان انگلیس در المپیک چه بود؟ + عکس

مجموعه : مجله خبری روز
جما گیبسون برنده مدال نقره مسابقات جودوی المپیک در رده زیر 78 کیلوگرم زنان این پیروزی را به مادرش که در اثر ابتلا به سرطان درگذشته است هدیه کرد.به گزارش پارس ناز او که مادرش را در سال 2004 در  اثر ابتلا به سرطان از دست داده است بعد از مسابقه در مقابل هزاران بیننده سرش را به سمت آسمان گرفت و با چشمانی گریان و با صدای بلند فریاد زد "دوستت دارم مادر" این لحظه ای بود که این جودوکار 25 ساله انگلیسی از زمان کودکی آرزویش را داشت.
 

مادر او جانت گیبسون نام داشت و زمانیکه این دختر تنها 17 سال سن داشت در اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت ، وی تنها مشوق دخترش بود و همواره در همه مسابقات کنار دختر نوجوانش حضور داشت.مادر بزرگ وی بعد ازاتمام مسابقه ضمن ابراز خوشحالی از پیروزی او گفت به این دختر افتخار میکند و مطمئن است اگر مادرش زنده بود از این پیروزی خیلی خوشحال میشد.
 
 
وی در این مسابقه بعد از یک رقابت نفس گیر رقابت را به ک"ایلا هریسون امریکایی" واگذار کرد و به مدال نقره دست یافت. وی متولد 6 ژانویه 1987 لندن است او از سن 7 سالگی جودو را در باشگاه ورزشی"مترو" آغاز کرد و هم اکنون در دانشگاه شرق لندن در رشته تربیت بدنی تحصیل میکند.او قهرمان کشورش در سال 2006 در دسته زیر 70 کیلوگرم شد و آن سال توانست در رنکینگ جهانی رتبه چهل و دوم را از آن خود کند.