پارس ناز پورتال

چند کار مهم که نباید در باشگاه ورزشی انجام داد

 

مطمئناً وقتی به باشگاه ورزشی می روید، می دانید که چه کارهایی را باید انجام دهید؛ اما تا چه حد در خصوص اعمالی که نباید انجام داد، آگاه هستید؟

متخصص تناسب اندام Mike Donavanik به ما می گوید، که این هشت کار ممنوع کدامند:

۱ دستگاه ورزشی را تصاحب نکنید

باشگاه یک مکان عمومی است. اگر کسی قصد دارد از دستگاهی که شما مشغول کار با آن هستید، استفاده کند، به او این اجازه را بدهید. هیچ کس نمی خواهد به تمرین شما لطمه وارد کند. همه، تنها می خواهند مانند شما تمرین های خود را انجام دهند. با دوستان تان به صحبت ننشینید و در سریع ترین زمان ممکن کار خود را با دستگاه ها تمام کنید.

۲ دستگاه را بدون پاک کردن عرق خود، ترک نکنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که با دستگاهی که عرق دیگری بر روی آن است، کار کرد. این کار بسیار غیر بهداشتی است. قبل از استفاده از وسایل باشگاه، حوله خود را بر روی آنها قرار دهید. بعد از تمرین نیز عرق خود را از دستگاه پاک کنید. اکثر باشگاه ها دستمال های مرطوب را برای این کار توزیع می کنند.

۳ فراموش نکنید که وزنه ها را در جای تعیین شده قرار دهید

وضعیتی را تصور کنید که چیزی را لازم دارید و آن را پیدا نمی کنید؛ مطمئناً وضع خوشحال کننده ای نیست. درست است؟ حال، اگر وزنه ها و سایر ابزارهای قابل حمل در باشگاه را، پس از استفاده در جای مخصوص خودشان قرار ندهید، دقیقاً چنین وضعیتی ناراحت کننده ای را برای دیگران به وجود آورده اید. پس این مساله را رعایت کنید و بعد از تمرین، وزنه ها در جای خود قرار دهید.

۴ وزنه ها را از بالا رها نکنید

نسبت به افرادی که در نزدیکی شما مشغول ورزش هستند، مراقب و با ملاحظه باشید. اگر وزنه ها را از بالا رها کنید، ممکن است صدا و یا لرزش آنها، تمرکز سایرین را به هم بزند. حتی ممکن است با این کار به خود یا افرادی که در نزدیکی شما هستند آسیب برسانید.

۵ کارهای نامعقول انجام ندهید

برخی از مردم باشگاه را مکانی توهین آمیز برای خود می دانند. چرا که به همه کمک می کند که اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و در بعضی مواقع به خاطر این اعتماد به نفس کارهای نا معقول انجام دهند. آخرین چیزی که شخصی بخواهد بشنود این است که مورد تمسخر قرار بگیرد، سخنان نیشدار بشنود و یا از عیب هایش گفته شود. بدانید که همه برای بهره بردن از سلامتی بیشتر در این مکان جمع می شوند، بنابراین همانطور که انتظار دارید دیگران با شما رفتار کنند با آنها رفتار کنید.

۶ به حریم خصوصی دیگران تجاوز نکنید

باشگاه ها به هنگام صبح و بعد از کار بسیار شلوغ می شوند. ممکن است در این زمان ها فضای کافی برای انجام تمرین های خود نداشته باشد. اگر اینچنین است خودخواه نباشید و به حریم فرد دیگری وارد نشوید. سعی کنید نقطه ای را برای تمرین خود پیدا کنید، اگر پیدا نشد آرام باشید و تمرین دیگری را انتخاب کنید و یا صبر کنید تا فردی تمرینش تمام شود و جای خود را به شما دهد.

۷ از تلفن همراه خود استفاده نکنید

هیچ چیز بیشتر از صحبت کردن با تلفن همراه انرژی باشگاه را مختل نمی کند. اگر تماس مهمی دارید و یا می دانید مدت آن طولانی است وسایل خود را برداشته، به بیرون از سالن یا محوطه تمرین بروید و تماس خود را پاسخ دهید. با این کار بیشتر بر روی مکالمه خود تمرکز دارید و اجازه می دهید دیگران از دستگاهی که استفاده می کردید، استفاده کنند.

۸ نگویید همه چیز را می دانم

زمانیکه دیگران در حال تمرین هستند سعی نکنید خلوت آن ها را به هم بزنید. تمرین دیگران را برای گفتن اینکه آن را اشتباه انجام می دهند و یا راه بهتری برای انجام آن است، قطع نکنید. اگر متوجه شدید فردی تمرین اشتباه یا خطرناکی را انجام می دهد به مربی بگویید که پیگیر شود. بدانید که شما پلیس باشگاه نیستید.