پارس ناز پورتال

آزاد شدن این زن بدترین فاجعه بلژیکی ها را زنده کرد +عکس

مجموعه : مجله خبری روز
آزاد شدن این زن بدترین فاجعه بلژیکی ها را زنده کرد +عکس
دهها نفر از ساکنان دهکده ملون در بلژیک روز یکشنبه به آزادی مشروط میشل مارتن و بازگشت احتمالی وی به دهکده اعتراض کردند.به گزارش پارس ناز مارک دوترو در دهه نود قرن گذشته میلادی در بلژیک شش دختر را ربوده و پس از سوءاستفاده جنسی، دو تن از آن ‌ها را کشته و باعث مرگ دو تن دیگرشان در اثر گرسنگی شده بود.

میشل مارتن، همسر سابق این مرد، از سوی دادگاه به جرم همدستی با او به 30 سال حبس محکوم شد. اما پس از گذراندن شانزده سال از محکومیتش قرار است آزاد شود.او که اکنون پنجاه و دو سال دارد، در سال 2004 به تحمل سی سال زندان محکوم شد، اما دادگاه به تازگی با تقاضای آزادی مشروط وی موافقت کرده است.

یکی از اهالی دهکده در اعتراض به تصمیم دادگاه گفت: «من برای کودکانم نگرانم. دو بچه هشت ماهه و سه ساله دارم و اگر او آزاد شود می ترسم بار دیگر اعمالش را تکرار کند. فکر می کنم این درست نیست که وی پیش از تحمل محکومیتش آزاد شود.»یکی دیگر از اهالی ملون می گوید: «اینجا کسی به او اطمینان ندارد. او می توانست دو دختربچه را نجات دهد و وقتی شوهرش در زندان بود آنها را آزاد کند.»

 

مارک دوترو، شوهر میشل مارتن، به جرم، آزار جنسی و شکنجه شش دختربچه به حبس ابد محکوم شد.وی در بین سالهای 1995 و 1996 میلادی به دلیل ارتکاب جرایم مختلف چهار بار زندانی شد اما همسر وی هرگز حاضر نشد زمانی که وی در حبس است کودکان را نجات دهد این عمل او موجب کشته شدن دو کودک هشت ساله از گرسنگی شد.مردم بلژیک از این واقعه بعنوان یکی از غم انگیزترین نقاط تاریخ کشورشان یاد می کنند.

«احساس گناه» و فعالیت در صومعه

 تیه ری مونرو، وکیل مدافع میشل مارتن، در باره فعالیت‌های آینده او گفت: «او به راهبه‌ها در فعالیت های انسان دوستانه کمک خواهد کرد. مخصوصاً برای پخش بسته‌های مواد غذایی آن‌ها و تهیه بسته هایی برای کمک به فقیران.این واقعاً‌‌ همان کاری است که خانم مارتن می‌خواهد انجام دهد، چون او نسبت به اتفاقی که افتاده احساس گناه می‌کند.»

با وجود این، پدر یکی از قربانیان گفته است که میشل مارتن به اندازه شوهر سابقش در جرم ربودن، سوءاستفاده جنسی و قتل دختران ربوده شده سهیم بوده است.میشل مارتن در سال 1996 همراه با شوهر سابقش مارک دوترو دستگیر شد.اتهام همسر او ربودن، حبس و تجاوز به شش دختر و قتل چهار تن از آن‌ها بود. شوهر او به حبس ابد محکوم شد.