پارس ناز پورتال

عکس هایی از ماشین بوگاتی گرند اسپرت ویتس SE

عکس هایی از ماشین بوگاتی گرند اسپرت ویتس SE
این نخستین باری نیست که بوگاتی از مدل گرند اسپرت ویتس رونمایی می کند چرا که سال گذشته نیز در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شده بود. اما اندکی صبر کنید؛ ترکیب رنگ بکار گرفته شده در این خودرو برای اولین بار استفاده شده و همین هم دلیل خوبی برای رونمایی مجدد آن است.به گزارش پارس ناز گرند اسپرت ویتس (با تلفظ VITES) در حقیقت پلی میان مدل های روباز ویرون و مدل های جدید سوپر اسپرت است.
 
 
این خودرو با قدرت خالص 1200 اسب بخار در 6400rpm و گشتاور 1500 نیوتن متر در فاصله 3000 تا 5000rpm و همچنین گیربکس هفت سرعته دو کلاچه خود که وظیفه انتقال قدرت به همه چرخ ها (AWD) را دارد، می تواند در 2.6 ثانیه به سرعت 100، در 7.1 ثانیه به سرعت 200 و در نهایت نیز به حداکثر سرعت 410 کیلومتر برساعت دست یابد که البته در نسخه های خیابانی آن با محدود کننده الکترونیکی، حداکثر سرعت را به 375 کیلومتر برساعت کاهش داده اند.
 
 
گرند اسپرت ویتس با مصرف 37.2 لیتر در سیکل شهری، 24.9 لیتر در سیکل جاده ای و همچنین با تولید 867 گرم CO2 در هر کیلومتر سازگاری چندانی با محیط زیست ندارد که البته کاملا هم منطقی است.اما بوگاتی با نسخه ویژه ای از گرند اسپرت ویتس به گردهمایی امسال Pebble Beach آمده بود.
 
 
با دیدن ترکیب رنگ سفید Bianco و آبی روشن در این مدل، می بایست به یاد مدل جاودانه Type 37A محصول سال 1928 افتاد که برای نخستین بار توانست بوگاتی را فاتح اولین دوره مسابقات گرندپریکس کند؛ بوگاتی Type 37A دارای پیشرانه ای چهارسیلندر بود که حداکثر قدرتش به کمک یک سوپرشارژ به 80 اسب بخار می رسید. قیمت این نسخه خاص از گرند اسپرت هنوز اعلام نشده اما هرچه باشد از قیمت 2.5 میلیون دلاری ویتس کمتر نیست.