پارس ناز پورتال

کشف جالب اولین کوسه دو رگه در جهان + عکس

کشف جالب اولین کوسه دو رگه در جهان + عکس
گروهی از دانشمندان استرالیایی گزارش دادند که برای اولین بار در دنیا در سواحل این کشور اولین نمونه های کوسه دو رگه را مشاهده کرده اند.محققان دانشگاه کوئینزلند مطمئن هستند که اولین کوسه های دورگه در دنیا را کشف کرده اند.به گزارش پارس ناز به اعتقاد این دانشمندان، مشاهده این کوسه دورگه نشانه مشخصی است که بیان می دارد این آبزیان شکارچی به وضوح درحال سازگار کردن خود با تعییرات آب و هوایی هستند.
 

این پژوهشگران اظهار داشتند که این کوسه های دورگه حاصل جفت گیری گونه "کوسه باله سیاه کوچک" (Carcharhinus limbatus) که در تمام دنیا زندگی می کند با گونه "کوسه باله سیاه بومی استرالیا" (Carcharhinus tilstoni) است.محققان استرالیایی اظهار داشتند:این نمونه های جدید نماینده یک تکامل در حرکت در دنیای کوسه ها است.

بررسیهای اولیه نشان می دهد که این کوسه دورگه نسبتاً نیرومند و قادر به تولیدمثل است.کوسه باله سیاه استرالیایی کوچکتر از کوسه باله سیاه کوچک است و تنها در آبهای گرمسیری می تواند زندگی کند.این درحالی است که این کوسه دورگه در فاصله ۲ هزار کیلومتری جنوب و در آبهای بسیار سردتر مشاهده شده است. این بدان معنی است که این کوسه درحال وسیع کردن زیستگاه طبیعی خود است.