پارس ناز پورتال

عکس هایی از ماشین بسیار زیبای فیسکر کارما

عکس هایی از ماشین بسیار زیبای فیسکر کارما
کارما چیست؟! یک خودروی لوکس در کلاس بنز cls، با یک موتور بنزینی–برقی که توسط بهترین مهندسان در لس آنجلس طراحی و توسط تیمی به سرپرستی مدیر اسبق طراحی آستون مارتین به نام هنریک فیسکر، ساخته شده است و هم اکنون با قیمتی در حدود 90 هزار دلار به فروش می‌ رسد.به گزارش پارس ناز کارما از یک شاسی فضایی آلومینیومی مخصوص به همراه ستون طولی مستحکمی در وسط، جهت حمل باتری ها بهره می برد.
 
 
این باتری ها آنقدر حجیم هستند که بتوانند به تنهایی این خودروی 2 تنی را در کمتر از 8 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت رسانده و باز هم ادامه دهند تا آن را به مرز 153 کیلومتر در ساعت برساند! البته به کمک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوی 260 اسب بخاری (ساخت جنرال موتورز) که در جلوی خودرو کار شده است، کارما قادر است مدت زمان مورد نیاز جهت رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت را به 5.9 ثانیه کاهش دهد و همچنین حداکثر سرعتش را نیز تا مرز 201 کیلومتر در ساعت افزایش دهد.
 
 
برای تکمیل پیشرانه خودرو علاوه بر این موتور بنزینی، از دو موتور الکتریکی 202 اسب بخاری نیز در عقب خودرو استفاده شده که یکی در جلو و دیگری در انتهای دیفرانسیل عقب تک سرعته خودرو قرار گرفته‌اند.کابین کارما به اندازه چهار نفر فضا دارد که این در نتیجه ابعاد کوچک خودرو و چرخ‌ های 22 اینچی آن است . با این حال فضای داخلی آن یکی از بهترین قسمتهای این خودرو است.
 

رانندگی با فیسکر کارما بسیار سهل و آسان است، چون مهندسان طراح تمام سعی شان را کرده‌اند تا تعداد کنترلرها را در خودرو به حداقل برسانند.به گزارش پارس ناز در ابتدا با فشار دادن دکمه start هیچ اتفاقی نمی‌افتد و شما تنها شاهد روشن شدن نورپردازی زیبای داخل خودرو خواهید بود، سپس گیربکس را از روی کنسول میانی روی حالت D قرار می‌دهید و در نهایت انتخاب می کنید که تمایل دارید تنها با موتور برقی حرکت کنید (stealth) یا موتور بنزینی را هم به کمک بطلبید (sport). حال خودرو همانند یک اتومبیل گیربکس اتوماتیک شروع به حرکت می‌کند!
 
 
هنگام حرکت ، کارما یک صدای مصنوعی تولید می‌کند که مهندسان سازنده آنرا tron نامیده اند. این صدا به منظور هشدار به عابرین پیاده است که متوجه حرکت خودرو باشند. اما در داخل خودرو این صدا بسیار ضعیف به گوش می‌رسد. حتی بدون به کار گیری موتور بنزینی، این خودرو باز هم احساس تند و تیزی را به شما القا می‌کند و در کل رانندگی با آن احساس دلچسبی دارد که آن را در کمتر خودروی سدان با 5 متر طول و 2 تن وزن می‌توان یافت.
 
 
به طور کلی می‌توان اعتراف کرد که کارما تنها خودرو تمام برقی چهار نفره با این سطح امکانات و تجهیزات رفاهی و لوکس در دنیا است! این خودرو را می‌توان ترکیبی از شورلت volt و پورشه پانامرا دانست که اتاق و تجهیزات داخل را از پانامرا به ارث برده و موتور تمام الکتریکی را از شورلت ولت. با این تفاوت که موتور بنزینی نیز در این خودرو تعبیه شده است.
 
 
هم اکنون این خودرو با قیمتی بالغ بر 90 هزار دلار ، بیش از 3 هزار نفر خواهان دارد که آن را پیش خرید کرده‌اند. سازندگان کارما توانمندی تولید ماهیانه حداکثر 1,500 دستگاه را در کمپانی خود مهیا کرده‌اند و امیدوارند در سال 2012 بتوانند به فروش 15 هزار دستگاه در سال از هر سه مدل فیسکر سدان، کانورتیبل دو در و مدل سوم که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشته شد دست یابند. چیزی که مشخص است این است که با رشد فزاینده قیمت سوخت و مشکلات زیست‌ محیطی، آینده از آنٍ امثال کارماست.