پارس ناز پورتال

برنامه تولید اتومبیل زیبای آئودی کواترو کانسپت برای 2015

برنامه تولید اتومبیل زیبای آئودی کواترو کانسپت برای 2015
چند هفته پیش آئودی اعلام کرد که مدل مفهومی کواترو کوپه Q35 را که سال 2010 معرفی کرده بود، برای سال 2015 تولید خواهد کرد.به گزارش پارس ناز  طبق این خبر آئودی تا سه سال دیگر تعداد محدودی از این خودرو را تولید خواهد کرد.تمام خودروهای آئودی که نام کواترو را یدک می‌کشند اغلب برای رالی جاده ای هستند که این خودروها نخستین بار در سوم مارس 1980 در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شدند.
 
 
واژه کواترو بر گرفته شده از فرهنگ لغات ایتالیایی است که به معنی چهار می‌باشد، چهار به چهار چرخ متحرک بودن تمام کواتروها اشاره می‌کند. در دو سال اول تولید کواترو، آئودی صاحب افتخارات ارزشمندی در زمینه رالی شد برای همین از آن موقع به بعد، همهٔ چهار چرخ متحرک خود را کواترو نام گذاری کرد. کواترو جدید قرار است بر روی آخرین شاسی تولید شدهٔ آئودی قرار بگیرد همچنین این شاسی بر روی خودروی دیگر آئودی به نام rs5 هم قرار خواهد گرفت جنس این شاسی از آلومینیم خواهد بود، بدنهٔ این خودرو هم از جنس فیبر کربن تقویت شده با پلاستیک خواهد بود و به این ترتیب حدود 300 کیلوگرم از آئودی rs5 سبک تر خواهد بود.
 
 
از ویژگی های دیگر این خودرو می توان به وجود دو درب، چهار صندلی، چراغ های LED و چرخ های 20 اینچی اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که آئودی اعلام کرده است که مدل تولیدی تغییرات کمی نسبت به مدل مفهومی دارد.اما زیر کاپوت این خودروی به یاد ماندنی، آئودی برای این خودرو یک موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر V شکل توربوشارژ دار در نظر گرفته است که گیربکس آن از نوع شش سرعته دو کلاچه S ترونیک معروف آئودی است، این پیشرانه قادر است تا 402 اسب بخار نیرو و 480 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
 
 
و خودرو را در چهار ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند و البته حداکثر سرعتش به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. یک پیشرانه هایبریدی با قدرت 352 اسب بخار نیز برای این اتومبیل پیش بینی شده است.طبق گفته آئودی اولین رونمایی رسمی این خودرو در ماه مارس 2013 مصادف با سی و سومین جشن تولید کواترو توسط کمپانی آئودی خواهد بود همچنین قیمت این خودرو بین آئودی TT و R8 خواهد بود؛ و در رده B مسابقه خواهد داد.
 
 
 
منبع : پدال