پارس ناز پورتال

دختری که درون رحم مادرش دچار سکته مغزی شد + عکس

دختری که درون رحم مادرش دچار سکته مغزی شد + عکس
این دختر که در درون رحم مادر خود دچار سکته مغزی شد با مدرسه رفتن خود پزشکانی را که گفته بودند او هرگز نمی تواند راه رود و سخن بگوید را با مدرسه رفتن خود به مبارزه طلبید.به گزارش پارس ناز این دختر چهار ساله پزشکان را با حرف زدن و راه رفتن خود متعجب ساخت. والدین این دختر لیزا و لی زمانی که اسکن مغزی دختر خود را مشاهده کردند و فهمیدند که دخترشان 10 روز قبل تولد دچار حمله مغزی شده است، بسیار ناراحت شده بودند.
 

پزشکان گفته بودند که دختر آنها هرگز نمی تواند راه رود و حرف بزند. اما او توانست با کمی تاخیر نسبت به همسالان خود حرف زدن و راه رفتن را شروع کند، و حتی شروع به مدرسه رفتن کند.لیزا 39 ساله می گوید: "بعد از تولد فرزندمان به ما گفتند که او هرگز نمی تواند راه رود و حرف بزند، و این ما را بسیار غمگین کرده بود، اما او اکنون در حیاط مدرسه خود همراه با هم کلاسیان خود می دود و حرف زدن را آغاز کرده است."
 

پروفسور "اندی شنان" میگوید: "عمدتا سکته مغزی درون رحم مادر به دلیل کمبود اکسیژن رخ می دهد و باعث ناتوانی فرد از راه رفتن و حرف زدن می شود. سکته مغزی درون رحم مادر در هر هزار مورد سه مورد اتفاق می افتد و یک یا دو مورد از این کودکان زنده به دنیا می آیند. اما کودک متولد شده نمی تواند از نیمه آسیب دیده مغز خود استفاده کند. عکس العمل این دختر ما را بسیار متعجب کرده است و ما را به تحقیقات بیشتری وا داشته است."

 
 
 
 

تهیه و ترجمه : گروه خبری پارس ناز

اختصاصی پارس ناز