پارس ناز پورتال

کشف یک غار متعلق به 3 هزار سال پیش در اورشلیم +عکس

کشف یک غار متعلق به 3 هزار سال پیش در اورشلیم +عکس
باستان شناسان یک غار متعلق به سه هزار سال پیش کشف کردند.باستان شناسان یک آب انبار قدیمی در اورشلیم کشف کردند که زائران راه "معبد کوه" از آن استفاده می کردند.به گزارش پارس ناز این آب انبار 250 متر مکعب آب در خود جای میدهد و به احتمال زیاد متعلق به دوران معبد اول یعنی 3000 سال پیش می باشد.
 

با توجه به کتاب مقدس عبری که می گوید معبد اول توسط شاه سلیمان در ده قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شده است این غار نیز باید متعلق به آن دوران باشد. معبد اول 400 سال بعد از ساخته شدن یعنی شش قرن قبل از میلاد مسیح کاملا نابود شد.باستان شناسان می گویند: مردمی که در این محل زندگی می کنند بر این اعتقاد هستنند که قبلا در این جا یک معبد قرار داشته است و این غار احتمالا آب انبار این معبد بوده است.
 

"تویکا توسک" باستان شناس ارشد تحقیقات در مورد این موضوع اعلام کرد که: این آب انبار برای فعالیت های روزمره شامل نوشیدن و استحمام افراد "معبد کوه" و بازدید کنندگان ساخته شده است.باستان شناسان در حال کار بر روی سطح زمین، به صورت ناگهانی متوجه ترک زمین و ریختن آن شدند و بعد از تحقیقات و بررسی ها به این نتیجه رسیدند که در آن مکان باید یک آب انبار وجود داشته باشد، بعد انجام عملیات حفاری و خاک برداری این آب انبار 3000 ساله کشف شد.