پارس ناز پورتال

زیبایی پوست صورت با شستشو با آب سرد

زیبایی پوست صورت با شستشو با آب سرد
کارشناسان زیبایی می‌گویند اگر می‌خواهید به شکل طبیعی صورتی شفاف و براق داشته باشید، ‌هر روز صورتتان را با آب سرد بشویید.هر روز صبح باید تمام سطح پوست را با آب ، بدون استفاده از صابون شست. آب بهترین وسیله شست و شو و تمیز كردن پوست می باشدآب مورد استفاده برای شست و سوی پوست نباید سخت باشد،آب سخت در تركیب خود مقدار زیادی نمك داردكه با چربی پوست مخلوط شده ماده ای چسبنده بوجود می آورد كه در آب حل نمی شود.
 
 
این ماده بر روی پوست كشیده می شود و غده های پوست را می بندد و مانع تنفس پوست می شود. دستگاه عصبی به سبب شوك ناشی از استفاده از آب سرد به رگهای خونی تغذیه كننده صورت، دستور منبسط شدن می‌دهد و به این شكل هر روز خون بیشتری وارد ناحیه صورت می‌شود. و این امر موجب شفافیت و براقی پوست صورت می شود.

توصیه هایی مفید برای مراقبت از پوست:

– آب فراوان بنوشید. حداقل روزی ۱۰-۶ لیوان. آب سبب دفع سموم بـدن می گردد و برای سلامتی پوست بسیار مهم است.- از كرم های ضد آفتاب استفاده كنید تا پوستتان دچار پیری زود رس نگردد.

– رژیم غذایی مناسب داشته باشید. روزانه مقادیر زیادی سبزیجات ومیوه های تازه بخورید. سویا برای پوست بسیار مفید می باشد.

– سیگار را ترک كنید. سیگار ویتامین C بدن را از میان می برد كه این امر سبب آسیب به خاصیت ارتجاعی پوست گشته و چین وچروک در پوست نمایان می گردد.

– ورزش كنید. پوست شما نیاز به تنفس دارد. با دویدن و یا پیاده روی ساده جریان خون شما افزایش یافته و اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به پوستتان می رسد.

– استرس را به حداقل برسانید. استرس سبب اختلال درهورمونهای بدن گشته كه بر پوست اثر سوء می گذارد.

– خواب كافی داشته باشید. ۶حداقل الی 7 ساعت در شبانه روز بخوابید.

– سس مایونز یك مرطوب كنندۀ فوق العاده برای پوست صورت می باشد. از آن به صورت ماسك می توانید استفاده كنید.