پارس ناز پورتال

واکنش دختران تهرانی نسبت به متلک و لمس بدنی!

واکنش دختران تهرانی نسبت به متلک و لمس بدنی!
 

نتایج یک تحقیق جالب دانشگاهی در تهران مشخص کرد که ۶۲ درصد از زنان تهرانی در مقابل متلکهای زننده سکوت میکنند. به گزارش پارس ناز اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم اجتماعی دانشگاه تهران در تحقیقی که به روش کمی و پرسش‌ نامه در میان صدها زن جوان بین ۱۵ تا ۳۵ سال در مناطق شمالی و جنوبی شهر تهران انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدند.

واکنش زنان نسبت به هر یک از انواع تعرض جالب‌ توجه است. به طوریکه هرچه تعرض‌ ها از حالت غیرفیزیکی خارج شده و به حالت فیزیکی نزدیک می‌شود عکس‌ العمل‌ ها نیز تند‌تر میشود. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ۷۲٫۵(هفتادودو ونیم) درصد در مقابل نگاه‌ های معنادار ، ۶۲٫۵ (شصت‌و‌دو و نیم) درصد در مقابل متلک‌ های زننده و ۱۲٫۵ (دوازده‌ و نیم) درصد از زنان در مقابل لمس اعضای بدن سکوت میکنند.همه این‌ها در حالی است که بیش از ۶۰ درصد از زنان سابقه نوعی تعرض جنسی را داشته‌اند که شامل نگاه‌های معنادار، متلک‌ های زننده و لمس اعضای بدن است.

این تحقیق با بررسی مسائلی همچون منطقه مسکونی، مدت زمانی که فرد بیرون از منزل سپری می‌کند، تأهل، سن و میزان آگاهی دادن توسط والدین به این نتیجه رسیده است که دو متغیر محل سکونت و میزان آگاهی دادن توسط والدین به طور مستقیم و فزاینده بر میزان احساس امنیت تاثیر دارد، به‌طوریکه افرادی که در شمال شهر زندگی می‌کنند و افرادی که در دوران کودکی به آنها آگاهی لازم داده شده باشد احساس امنیت بیشتری می‌کنند.همچنین سن بانوان بر روی احساس امنیت آنها هیچ تاثیری ندارد. اما در خصوص تاهل باید به این نکته اشاره کرد که زنان متاهل بیش از دختران مجرد احساس امنیت دارند.