پارس ناز پورتال

افراد قرمز در ازدواج را بشناسید (دانستنی های ازدواج)

افراد قرمز در ازدواج را بشناسید (دانستنی های ازدواج)

بدیهی است که همه انسان ها عیب و نقص ها و کاستی هایی دارند. اصلاً به همین دلیل است که هیچ دختر و پسر جوانی توقع ندارد که با یک فرد صد در صد ازدواج نماید.اما برخی از ویژگیها و خصلت های منفی هستند که در مقایسه با سایر خصلتها خطرناکتر بوده و زندگی را به ورطه نابودی می کشانند. یقیناً ازدواج با افرادی که دارای اینویژگی های خطرناک می باشند نیز اشتباه و خطرناک می باشد و باید از آنها اجتناب نمود.

این افراد عبارتند از :

۱ افرادی معتاد به مواد و الکل

افراد زیادی بوده اند که دانسته یا ندانسته با فردی معتاد ازدواج کرده اند به این امید که ترک خواهد کرد و بعد با بحران مواجه شده اند. یک فرد معتاد لازم است تا به خودشبپردازد و در ابتدا بیماری خود را درمان کند. هیچ کس با ازدواج نمی تواند اعتیاد خود را درمان کند.

۲ افراد به شدت خشمگین

همه انسان ها خشمگین شدن را تجربه کرده اند. اما برخی افراد به طور ناگهانی و با شدت زیاد، نامتناسب و غیر معمولی خشمگین می شوند.ازدواج با این افراد تجاربی همراه با ترس و اضطراب و محدودیت به ارمغان می آورد. شما همیشه مجبور خواهید بود کوتاه بیایید و با همه چیز بسازید و بسوزید. در زیر به برخی از نشانه های هشداردهنده این افراد اشاره می گردد.

_ معمولاً این افراد با کوچکترین چیزی که مطابق میلشان نباشد از کوره در می روند و خشم خود را روی اطرافیانشان خالی می کنند.

_ پاسخ افرادی را که با نظر آنها موافق نیستید با فریاد و بددهنی یا تهدید می دهند.

_ خشمشان را با کوبیدن در، قطع تلفن، پرتاب کردن اشیا، هل دادن، زدن، ترک اتاق و … بروز می دهند.

 
۳ افراد کنترل کننده

این افراد دوست دارند همه چیز در اختیار آنها باشد و همه تصمیم ها را خودشان بگیرند. همواره برای دیگران تعیین تکلیف می کنند. آنها حسودند و اگر چیزی مطابق میلشاننباشد یا تحت کنترل آنها قرار نگیرد عصبانی می شوند. اصلا خوش ندارند کسی به آنها بگوید که چه بکنند. والدینی سلطه جو و انتقادگر خواهند بود چرا که نمی توانند کنترللازم را بر کودکان اعمال کنند. این افراد معمولا بر همسر و فرزندان بیشترین کنترل را اعمال می کنند و خشم زیاد و جبهه گیری زیادی ایجاد می کنند.

۴ افراد دارای اختلالات جنسی

اختلال جنسی انواع مختلفی دارد.

_ اعتیاد جنسی و فقدان عزت نفس جنسی

 _ اختلالات کنشی جنسی:

این اختلال فعالیت جنسی را با مشکل مواجه می کند. مانند :

افرادی که میل به فعالیت جنسی ندارند و یا نفرت دارند.

افرادی که تحریک و ارضا نمی شوند.

افرادی که خیلی زود ارضا می شوند.

 _ انحرافات جنسی

 ۵ افرادی که خانواده آزار دهنده دارند و نمی توانند در مقابل آزار آنها از همسرشان حمایت کنند

این ویژگی به سرعت قابل شناسایی نیست. برخی از ویژگیهای این خانواده ها بدین قرار است:

_ انرژی، توجه و وقت همسران را برای خود می خواهند.

_ سعی می کنند در زندگی همسران دخالت کنند.

_ رابطه همسران را به رسمیت نمی شناسند ( توجهی به عروس یا داماد خود نمی کنند و یا به آنها بی احترامی می کنند ).

افرادی که رفتار آزار دهنده خانواده خود را نسبت به همسرشان تحمل می کنند، کودکانی هستند که هنوز بالغ نشده اند و به علت وابستگی زیاد به خانواده شان برای ازدواج مناسب نیستند.