پارس ناز پورتال

تلاش مادربزرگ ها برای تغییرات سیاسی و اجتماعی + عکس

تلاش مادربزرگ ها برای تغییرات سیاسی و اجتماعی + عکس
آرژانتین ، از هندوستان تا کانادا مادر بزرگهایی هستند که در حال تلاش برا تغییرات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هستند.اخیرا کتابی با نام ” قدرت مادربزرگها”به قلم “پائولا جیاتورکو” در حال انتشار است. او در این  کتاب توضیح میدهد که چگونه زنان کهنسال برای دفاع از حقوق زنان و کودکان در سراسر دنیا تحت فشار هستند. آنها برای صلح ، عدالت، آموزش و پرورش ، بهداشت و درمان و حقوق بشر و جهانی بهتر برای بچه ها و نوه هایشان هستند.
 
 

این خانم نویسنده میگوید: زمانی که در کنیا، کامرون و آفریقای جنوبی کار میکردم مادر بزرگهای زیادی را دیدم که از نوه های یتیم خود که قربانیان ایدز هستند نگهداری میکنند. این بزرگترین تلاش یک زن برای به ثمر رساندن فرزندان در جوامعی با شرایط ناراحت کننده است. این مسئله برای من الهام بخش بود تا در مورد زنان و مبارزاتشان در سراسر دنیا بنویسم.

در هند زنان کهنسالی هستند که برای آوردن برق به روستاهایشان خود مشغول سیم کشیدن هستند. در آرژانتین زنان تلاش میکنند تا اجساد فرزندانی که در نظام دیکتاتوری ربوده شده اند به خانواده هایشان بازگردد.به گزارش پارس ناز در فیلیپین مادربزرگانی هستند که در زمان جنگ جهانی دوم به بردگان جنسی تبدیل شدند و حال در تلاش هستند تا کتابی در این مورد نوشته شود تا دیگران از آنچه بر سر آنها آمده است مطلع باشند.

برای اولین بار در تاریخ قرار است برای این زنان مبارز یک کمپین جهانی در نظر گرفته شود تا این زنان که برای احقاق حقوق خود در زمینه های مختلف در سراسر جهان در حال مبارزه هستند به صورت نهادینه و سازمان یافته اهداف خود را دنبال کرده و جایی  داشته باشند تا بتوانند با همنوعان خود به تبادل نظر و تصمیم گیری بپردازند.