پارس ناز پورتال

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

انواع ماسک های میوه برای زیبایی پوست صورت

ماسك میوه را باید بعد از اینكه پوست صورت را از مواد آلوده و چربی‌ها و سلول‌های مرده پاك كردید استفاده كنید. البته یادتان هم باشد كه پس از انجام بخور، آن هم فقط با آب، ماسك‌ها تاثیر بهتری دارند. برای گرفتن راهنمایی و آموزش استفاده از انواع ماسک میوه ها این مطلب را بخوانید.

بخور صورت

برای بخور صورت می‌توانید از دستگاه‌هایی كه در داروخانه‌ها به فروش می‌رسد استفاده كنید. اما اگر تمایلی به خرید دستگاه نداشتید، آب را در یك قابلمه جوش بیاورید و پس از آن با ملافه‌ای روی سر خود بیاندازید و صورتتان را روی بخار آب بگیرید. 5 تا 7 دقیقه بخور صورت با بخار آب كافی است.

طرز استفاده از ماسك میوه

برای اینكه میوه به خوبی جذب پوست شود بهتر است از ورقه‌های نازك میوه یا از میوه رنده شده استفاده كرد كه در این صورت مواد درون میوه راحت‌تر و سریعتر جذب پوست می‌شوند.بهتر است برای اینكار میوه را همراه پوستش كه خواص دیگری نیز درون آن وجود دارد، استفاده كنید. توجه داشته باشید كه اگر از میوه هسته‌دار یا دانه‌دار استفاده می‌كنید، هسته‌ها و دانه‌های آن را از میوه جدا كنید.

 
این كار را باید بر روی تمام قسمت‌های پوست صورت و به طور هماهنگ و یكدست انجام دهید و بهتر است در این زمان آسوده و فارغ از هر كاری با اعصابی راحت دراز بكشید و استراحت كنید. پس از گذشت مدت زمان لازم (كمتر از یك ساعت) بهتر است مواد را از روی صورت پاك كرده و صورت را با آب نیمه‌گرم فقط در حدی كه مواد از روی صورتمان پاك شوند، بشوییم.

انواع ماسک های میوه

ماسک خرما

یک عدد خیار با پوست، یک تکه سیب‌زمینی خام با پوست، یک قاشق غذاخوری جوانه ماش، دو قاشق غذاخوری ماست پرچرب و یک عدد خرمای بدون هسته را با هم در مخلوط کن بریزید و میكس كنید. بعد بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه ماسک روی صورت بماند و سپس با آب ملایم بشویید. این ماسک یک التیام‌دهنده موثر است و افرادی که پوست چرب دارند می‌توانند از این ماسک یک تا دوبار در ماه استفاده کنند

ماسک آناناس

یك چهارم از یک آناناس رسیده را پوست بکنید و در مخلوط کن بریزید تا به صورت مخلوط غلیظی در بیاید. سپس به اندازه 3 قاشق غذاخوری الکل طبی و 3 قاشق روغن آفتابگردان به آن بیفزایید. حال روزی یک بار، هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، این مخلوط را به صورت ماسک روی صورت خود قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید. این ماسک تأثیر جالبی بر جوش‌های غرور به ویژه گلوله‌های چربی زیر پوستی دارد.

ماسک هلو

یکی از بهترین ماسک‌های پوست صورت را می‌توانید از هلو تهیه کنید. کافی است سه یا چهار هلوی تازه را بشویید و هسته آنها را خارج کنید. لازم نیست پوست هلوها را بکنید. هلوها را له کنید و با یک زرده تخم‌مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار مؤثر است.

ماسک گلابی

یک گلابی رسیده را خرد کنید و روی پوست صورت بمالید و ۲۰ دقیقه بعد آن را با آب یا پنبه آغشته به گلاب از سطح پوست خود پاک کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و افرادی که منافذ پوستی آنها واضح و نازیبا شده بسیار مفید است.

ماسک لیموترش

آب یک لیموترش تازه را بگیرید و با یک زرده تخم‌مرغ و چند قطره روغن بادام یا آفتابگردان مخلوط کنید و روی پوست صورت خود بمالید و ماساژ دهید و ۱۵ دقیقه بعد آن را بشویید. این ماسک برای پوست‌های خشک مفید است.

ماسک پرتقال

یک پرتقال را پوست بکنید. هسته‌ها و پوست‌های نازک پره‌های آن را جدا کنید و روی پوست صورت خود بخوابانید و پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید. این ماسک برای درمان جوش‌های غرور جوانی مؤثر است ولی افرادی که پوست خشک دارند نباید آن را مصرف کنند.

ماسک سیب

نصف سیب را رنده کرده و با یک قاشق چایخوری ماست و یک قاشق چایخوری آرد جو دوسر و ۲ قاشق آبلیموی تازه مخلوط کنید و نیم ساعت روی پوست تان بمالید. این ماسک همانند پیلینگ عمل می‌کند و به پاکسازی پوست می‌پردازد. برای نتیجه مطلوب هفته‌ای یکبار از آن استفاده کنید.

ماسک آلوی قرمز

برای تهیه ماسک آلوی قرمز، کافی است هسته آلوی قرمز را درآورید و سپس آلوها را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین به آن اضافه کنید و خوب مخلوط كنید و سپس به مدت ۲۰ دقیقه آن را روی پوست بمالید و آنگاه با پنبه آغشته به گلاب آن را پاک کنید.

ماسک هویج

ماسک هویج نیز بوسیله آب هویج تهیه می شود. برای این منظور مقداری آب هویج را با ماست مخلوط کنید و با انگشت روی پوست بمالید و پس از ۲۰ دقیقه آن را با پنبه آغشته به گلاب پاک کنید.

ماسک خیار

دو عدد خیار را در آب بپزید و بعد از اینكه كاملا سرد شد، آن را له کنید و بصورت ماسک روی صورت بگذارید و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. این ماسك برای پوست‌های خشك، معمولی و چرب مناسب است.

ماسک زردآلو

چند عدد زردآلوی رسیده را له کنید و چند قطره روغن بادام شیرین روی آنها بچکانید. سپس خوب آنها را مخلوط کرده و ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید. سپس با آب نیم گرم بشویید و با گلاب ماساژ دهید.

ماسک موز

خمیری از موز به همراه ماست و یا به تنهایی ماسك بسیار مؤثری برای برطرف كردن لك صورت است. برای از بین بردن لكه های دستانتان، یك تكه موز كال را روی آن بمالید. به علاوه می‌توانید چند قطره روغن نارگیل یا زیتون و یا كمی عسل روی خمیر موز رسیده بریزید و كرم مناسب دست یا صورت تهیه كنید.

ماسک گوجه فرنگی

یك گوجه فرنگی را دو نصف كنید و دو نیمه را با حركتی دایره وار روی صورت بمالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. سپس صورتتان را بشویید. یك قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ قاشق غذاخوری خامه و ۳ قاشق آب گوجه فرنگی را با هم مخلوط كنید و نیم ساعت قبل از حمام آن را روی پوست صورتتان بمالید. این كرم برای پوست چرب بسیار مفید است.