پارس ناز پورتال

شرکت نیسان در حال کار بر روی صندلی ضد خستگی

شرکت نیسان در حال کار بر روی صندلی ضد خستگی
 
خودروساز ژاپنی نیسان در حال کار بر روی صندلی خودرو جدیدی است که ادعا میکند منجر به کاهش ناراحتی و خستگی راننده خواهد شد.به گزارش پارس ناز شما ممکن است با خود فکر کنید که هیچ تلاشی برای نشستن بر روی صندلی ماشین نیازی نیست ولی با توجه به اظهارات مهندسین نیسان این گونه نیست و همانطور که گفته شد نوع جدیدی از صندلی را در دست طراحی دارند که این مهندسان ادعا میکنند نیاز به تلاش فیزیکی کمتری برای استفاده دارد و در نتیجه باعث کاهش خستگی و ناراحتی راننده خواهد شد.
 
 
نیسان با توجه به مطالعات سازمان فضایی امریکا که در آن بدن انسان در حالت خنثی دچار کمترین درد و ناراحتی است را سرلوحه کار خود قرار داده است و قصد دارد تا راننده خودرو بیش از بیش به این حالت نزدیک شود.خودروساز ژاپنی ادعا میکند که صندلی‌ های معمولی ما را وادار به استقرار غیر طبیعی بدن میکنند و تا زمانی که ما نشسته باشیم ما مجبور به اعمال کارهای خاص عضلانی برای جبران آن هستیم.

طراحی و توسعه این برنامه تحقیقاتی از طریق یک برنامه مشترک با آزمایشگاه یامازاکی در دانشگاه کیو در دست اقدام است و در حقیقت تلاش این گروه برای استقرار در جاذبه صفر است که از طریق تغییراتی در سیستم صندلی در نواحی  قفسه سینه ، کمر و لگن می‌باشد که باعث کاهش فشار به نقاط بدن و توزیع مساوی وزن کاربر می‌ باشد.

بعد از آزمایش صندلی جدید کاربران گزارش کردند که فشار بسیار کمتری بر عضلات آنان وارد شده است و در مدت زمان طولانی منجر به افزایش جریان خون، راحتی بیشتر و در نتیجه خستگی کمتر خواهد شد. نیسان امیدوار است تا تمام خودروهای خود را در آینده به این گونه صندلی‌ها مجهز کند که میتواند یک فاکتور مثبت برای رقابت در دنیای خودروسازی برای این شرکت باشد.