پارس ناز پورتال

آموزش برای یک منوی شروع برای ویندوز 8

آموزش برای یک منوی شروع برای ویندوز 8
 
از زمان انتشار ویندوز ۸ بحث های زیادی در رابطه با رابط کاربری جدید وجود دارد. یکی از این تغییرات که جای بحث و گفتگوی زیادی دارد حذف منوی شروع Start Menu در ویندوز ۸ بوده است. اینکه چرا مایکروسافت این حرکت جسورانه را انجام داده یک داستان متفاوت است.اما در حال حاظر این تغییر در کانون توجه قرار گرفته است. بعضی از توسعه دهندگان نرم افزار برنامه های مانند Power8, ViStart Start8, را برای ایجاد یک منوی آغاز شبیه سازی شده در ویندوز ۸ طراحی کرده اند.
 
در این مقاله به یکی از این برنامه ها با نام Pokki می پردازیم و شما را با نحوه کار آن آشنا می کنیم.شما با Pokki قادر خواهید بود بسیاری از سرویس های اینترنتی مانند: eBay,فیس بوک، جیمیل، توییتر، Instagram و غیره را در یک منوی آغاز ویژه داشته باشید.با نصب برنامه شما یک منوی آغاز دقیقا همانند نسخه های قبلی ویندوز و در همان مکان برای شما ایجاد می کند.هر چند اجازه ویرایش کامل منو وجود ندارد اما بدون شک برای کسانی که به منوی آغاز عادت دارند یک ابزار مفید است.

رابطه کاربری برنامه بسیار ساده و زیبا طراحی شده است. به طور خودکار مکان گوی شروع در پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. لینک های Documents, Music, Pictures و Computer نیز در سمت چپ منو قرار دارند و دسترسی سریع را برای شما فراهم می کنند. همچنین گزینه های Favorites, All Programs و Control Panel نیز در قسمت بالا موجود است.گزینه منوی جستجو در این برنامه امکان جستجو در هاردیسک و همچنین وب را فراهم می کند.

 
از آنجای که در برنامه Pokki به دنیای اینترنت توجه ویژه شده است , در پایین بخشی برای نمایش موزیک های محبوب با امکان دانلود مستقیم فراهم شده است. بخش اطلاع رسانی اصلی برنامه در سمت راست قرار دارد.مثلا شما با کلیک بر روی نماد فیسبوک به حساب خود متصل می شوید و اطلاعات آن در سمت راست برای شما نمایش می یابد.

میانبر تمامی برنامه های نصب شده در قسمت All Programs Menu در دسترس است. همچنین با استفاده از قابلیت علاقه مندی ها Favorites می توانید به میزان دلخواه ستاره برای هر میانبر تعیین کنید تا در اولیت بندی قرار بگیرند.برای دسترسی به پانل تنظیمات برنامه، درسمت راست گوی Start کلیک کرده و تنظیمات(Settings) را از زیر منو انتخاب کنید. در قسمت تنظیمات امکان تغییر محل نمایش پیغام ها , تعداد ستون ها, شروع بکار اتوماتیک برنامه و غیره قرار دارد.

به طور خلاصه، Pokki برای ویندوز ۸ یک جایگزین منوی شروع است که دسترسی سریع به فایل و برنامه و همچنین سرویس های اینترنتی را فراهم می کند. همچنین با نوار جستجو به راحتی در وب و هارد دیسک خود می توانید بدنبال فایل و محتوای مورد نظر باشید.Pokk برای هر دو نسخه ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ طراحی شده است.