پارس ناز پورتال

رابطه جنسی و رسوایی یکی دیگر از مقامات آمریکا (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
رابطه جنسی و رسوایی یکی دیگر از مقامات آمریکا (عکس)
تحقیقات پلیس فدرال آمریکا از ایمیل های دیوید پترائوس پس از استعفای وی از سمت خود آغاز شد و تحقیقات پلیس فدرال داشتن رابطه نامشروع جنسی وی را تایید کرده است.سازمان سیا هشدار داده است که ممکن است پائولا برادول، زنی که دیوید پترائوس با او ارتباط جنسی برقرار کرده است، هنوز به ایمیل شخصی پترائوس دسترسی داشته باشد. تحقیقات زمانی آغاز شد که شخصی ناشناس، ایمیل هایی که گفته می شد از سوی برادول نوشته شده است، برای سازمان سیا ارسال کرد. سازمان سیا در ادامه تحقیقات خود متوجه شد که این زن تعدادی ایمیل از سوی مقامات آمریکایی داشته است.

یک منبع موثق سازمان سیا به فاکس نیوز گفت: پلیس فدرال در وهله نخست به دنبال این است که علت رفت و آمد کارکنان سازمان سیا و مقامات آمریکایی را با این زن بفهمد.پیش از این برادول در مورد کتاب بیوگرافی دیوید پترائوس ( که خود نویسنده آن است) به فاکس نیوز گفته بود: ژنرال بلندپایه سیا را وقتی که در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه هاروارد مشغول به تحصیل بود و پترائوس برای سخنرانی به هاروارد آمده بود را ملاقات کرده است.به گفته این زن در یکی از برنامه های فاکس نیوز، بعدها ارتباط این دو نفر از طریق ایمیل ادامه داشت تا اینکه برادول به واشنگتن آمد و پترائس کار در ارتش را به او داد.

 

برادول همسر پترائوس را یک زن فوق العاده عنوان کرده بود.منابع آگاه گفتند که تحقیقات پلیس فدرال پس از اینکه سازمان سیا اعلام کرد که هیچ عمل مجرمانه ای صورت نگرفته است، به اتمام رسید.پل برسون، سخنگوی سازمان سیا، حاضر به اظهار نظر در مورد جزئیات تحقیقات سازمان سیا نشد.دیوید پترائوس روز جمعه پس از افشا شدن رابطه نامشروع جنسی از سمت خود استعفا کرد.پترائوس که روز چهارشنبه، ۶۰ ساله شد، زمانی که دانشجوی دانشکده افسری ارتش آمریکا بود با همسر خود اشنا شد. او دختر سرپرست آکادمی بود. حاصل ازدواج آنها دو فرزند است که پسرشان از نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان است. همسر دیوید پترائوس همچنین یکی از کارکنان دولت اوباما به شمار می رود.

دیوید پترائوس روز پنج شنبه پیش از اینکه نامه استعفای خود را تقدیم رییس جمهور آمریکا کند، با اوباما ملاقات کرده بود.در بیانیه دیوید پترائوس آمده بود: «بعد از ۳۷ سال زندگی مشترک، من در قضاوت های خود بسیار ضعیف عمل کردم و با فرد دیگری رابطه برقرار کردم. به گزارش پارس ناز چنین رفتاری کاملا غیر قابل قبول است، چه به عنوان همسر، و چه به عنوان رییس سازمانی همچون سیا. عصر امروز رییس جمهوری، استعفای من را از سر لطف پذیرفت.»

گفتنی است استعفای دیوید پترائوس در شرایطی انجام می شود که اختلافات بر سر لیبی بین مقامات آمریکایی بالا گرفته است.اوباما در نامه ای متذکر شد که دیوید پترائوس برای چند دهه، خدمات فوق العاده ای را به دولت آمریکا ارائه کرده است.اوباما در نامه ای نوشت: به هرحال، ژنرال پترائس یکی از نیروهای برجسته در سمت خود بود که به ارتش برای روبرو شدن با چالش های جدید کمک شایانی کرد و رهبری زنان و مردان را در ارتش ودر کشورهای افغانستان و عراق به عهده داشت.

پس از استعفای دیوید پترائوس، مایکل مورل جایگزین او شد. با رفتن پانتا رئیس این سازمان به پنتاگون (به جای گیتس) پترائوس از فرماندهی نیروهای آمریكایی و ناتو در افغانستان راهی سازمان سیا می شود. حضوری كه بسیاری آن را نظامی تر شدن این سازمان اطلاعاتی می دانند. پترائوس تنها سه روز پس از انتخاب مججد اوباما سمت خود را ترک کرد آن هم در شرایطی که جامعه اطلاعاتی آمریکا در حال دست و پنجه نرم کردن با کشورهایی مثل ایران است.

با این حال جان مک کین گفت: ژنرال پترائوس، در مقام بالای قهرمانان ارتش آمریکا باقی خواهد ماند چرا که رهبری ونبوغ او، پس از سال ها شکست، نقش موثری در افزایش موفقیت نیروهای آمریکایی در عراق داشت.