پارس ناز پورتال

آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا

مجموعه : اخبار سینما
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا
شاید همیشه پیش خودتان تصور کرده‌اید اگر بخواهید روزی مدل شوید باید حتما قدتان حداقل یک متر و هفتاد و پنج سانتی‌ متر باشد و وزنتان چیزی حدود 50 تا نهایتا 55 کیلو شاید خانم‌ هایی را که قدم روی فرش‌های قرمز فستیوال‌های سینمایی خارجی یا سالن‌ های مد می‌گذارند، دیده و حسرت خورده باشید، اما جالب است بدانید که دنیای بی‌رحم مدلینگ هم برای چاق‌ ها جا دارد و همه مدل‌ها همیشه لاغر و سایزشان همیشه 34 یا 36 نیست.به گزارش پارس ناز خوانندگان، هنرپیشه‌ها و حتی مدل‌ها که اینجا بیوگرافی‌شان آمده، از مشهورترین‌ها در حرفه‌شان هستند که اضافه وزن و نامتناسب بودن اندامشان در این زمینه به آنها کمک کرده است.
 
 
 
کریستینا اشمیت، چاق اما موفق

این هنرپیشه و مدل 27ساله موفق آمریکایی-کانادایی، لباس‌های سایز 14 اروپایی می‌پوشد. جالب است بدانید که با این اندام چاق و شکم برآمده او در موفق‌ترین برنامه‌های تلویزیونی نظیر شوتایم (show time) حضور داشته و سریال‌هایی که او در آنها نقش اول را داشته جزو پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی بوده‌اند، اما نقطه اوج او بازی در سریال کاناداییDegrassi: the next generation بود که در آن نقش دختری نوجوان با نام تری مک گریگور را بازی می‌کرد. نقش تری در این سریال نمایانگر چالش‌ های یک دختر نوجوان بازیگر بود که به‌خاطر ظاهر چاق و اندام نامتناسبش اعتماد به‌ نفس نداشت و تصور می‌کرد ممکن است هر لحظه به‌خاطر ظاهرش از کار بیکار شود.

 
او در این سریال درخشید و در سال‌های 2001 تا 2004  توانست جای پایش را در صنعت سینما و تلویزیون به‌خوبی باز کند. پس از آن وارد دنیای مد شد و در سال 2005 شهرت جهانی پیدا کرد. او توانست به‌عنوان مدل سایز بالا برای برندهای مشهوری چون B&M در کانادا کار کند و در سال 2007 نیز برای کمپانی مشهور MXM به‌عنوان مدل سایز بالا مشغول به کار شد. او طی این سال‌ها جایزه بهترین بازیگر زن در لس‌آنجلس را از آن خود کرده است. جالب اینجاست که این مدل و بازیگر مشهور در طول این سال‌ها هرگز برای لاغر شدن تلاشی نکرد و البته بیشتر درآمدش را هم به‌خاطر اندام نامتناسبش داشته است! او عضو سازمان مدل‌ های سایز بالاست و تصمیمی هم برای لاغر شدن ندارد.
 
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا
 
ناتالی لانگلین، اعجوبه چاقی

مجله وال‌استریت او را بااستعدادترین ستاره خواند و گفت که این مدل 182‌سانتی با سایز 14 بهترین و برترین مدل سایز بالای دنیاست. او اولین مدل سایز بالایی است که عکسش 5بار پیاپی روی بیلبوردهای مناطق معروف دنیا آمده است. او توانسته با مجله مد معروف، گلامور قرارداد ببندد که آرزوی هر مدلی است و البته با این اندام نامتناسب راه را برای بقیه مدل‌های سایز بالا نیز باز کرده است. در واقع او برای مدل‌های خانم حکم یک سخنگوی توانا در عرصه مد و فشن را دارد و رسیدن به مقام او برای بسیاری از مدل‌ها آرزوست. عکس او در سال 2003 روی جلد مجله گریس چاپ شد و سخنرانی‌های او درباره سوء‌تغذیه در برنامه‌های تلویزیونی برایش شهرت جهانی به ارمغان آورد. او که یک دورگه انگلیسی- فرانسوی است، زمانی که هنوز نوجوان بود به آمریکا رفت و توانست مدرک بازیگری‌اش را از دانشگاه نیویورک دریافت کند.

 
اولین ظهور حرفه‌ای او در دنیای مد به‌عنوان مدل کمپانی FORD بود که باعث شد سیلی از قراردادهای سودآور به سویش سرازیر شود. این مدل سایز بالا و چاق که از ابتدا با اضافه وزن بسیار زیاد وارد عرصه مد شده بود هیچگاه به کم کردن وزن یا لاغری توجهی نکرد. پس از آن مجله گلامور، بیوگرافی او را به‌عنوان مدل سایز بالا در سال 1995 چاپ کرد و همین امر به شهرت او اضافه کرد. چاپ شدن عکس او با آن هیکل درشت روی جلد مجله‌های مد باعث ایجاد انقلابی در صنعت مد بخصوص در آمریکا که کشور مردم چاق است، شد. او هم‌اکنون مجری و شرکت‌کننده در بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی آمریکاست. ظاهر مدرن او باعث شده تا او موفقیت‌های بی‌نظیری در صنعت مد به‌دست آورد. او بود که توانست به همه ثابت کند استایل و شیوه لباس پوشیدن ربطی به اندام چاق یا لاغر ندارد.
 
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا

ویتنی تامپسون، تپل خوش‌ خنده

این مدل و بازیگر 24ساله البته به اندازه دو نفر قبلی چاق نیست و از هرکدام 2 سایز کوچکتر است. در واقع او با قد یک متر و هفتاد و هشت سانتی‌‌متری‌اش لباس‌های سایز 12 اروپایی یا همان 42 خودمان را می‌پوشد، اما به نسبت دنیای مد و مدلینگ او همین الان حداقل 25کیلو به نسبت قدش اضافه وزن دارد! اما تمام این اضافه وزن نسبت به مدل‌های دیگر باعث نشد که او در مسابقه بهترین مدل سال آمریکا شرکت نکند. تامپسون در این مسابقه با 13مدل دیگر رقابت کرد و توانست عنوان بهترین مدل آمریکا، America’s Next Top Model، را از آن خود کند.به گزارش پارس ناز این اولین باری بود که یک مدل سایز بالا توانست به این عنوان برسد. این عنوان برای او جوایز بی‌شماری نیز دربرداشت.

 
عکس او روی جلد شش مجله معتبر مد آمریکا به چاپ رسید و بیلبوردهای نقاط معروف عکس او را در خیابان‌ها به نمایش گذاشتند. علاوه بر این قراردادهای بسیار سودآوری هم با شرکت‌های لوازم آرایش امضاء کرد که در کل، سال 2008 را برایش به سال خوش‌شانسی تبدیل کرد. عکس تامپسون قبل از آن هم به‌طور پیاپی در اگوست و اکتبر سال 2005، مارچ 2006، آگوست 2008 روی مجله جکسون ویل چاپ شد. پس از آن هم مجله مدل‌های سایز بالا در ژانویه 2010 و مجله سوپرمدل‌ها عکس او را روی جلدش آورد. این مدل چاق، به‌عنوان مدل لبخند و همچنین مدل برتر مجله مردم در آمریکا مشغول به کار شد و برای تبلیغات لوازم آرایش و جواهرات قراردادهای موفقی بست. در هر صورت سایز بالای دور شکم برای او هم محدودیت نبود، بلکه مانند یک فرصت از آن برای رسیدن به قله‌های موفقیت استفاده کرد و هرگز هم سراغ رژیم‌های غذایی نرفت.
 
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا
 
کریستال رن، از لاغری مفرط به چاقی بی‌ نهایت

اما در میان همه مدل‌های سایز بالا، داستان این دختر 26ساله از همه عجیب‌تر و جالب‌تر است. او فعالیت حرفه‌ای‌اش را زمانی که 14ساله بود و توسط یکی از متخصص‌های این صنعت شناخته شد در ایالت میسیسیپی آغاز کرد. در آن زمان به کریستال گفته شد که اگر می‌خواهد در صنعت مد فعالیت کند و موفق باشد باید حداقل یک‌سوم وزن کل بدنش را کم کند. به این ترتیب او تبدیل به یک پاره استخوان شد و سال‌های سال هم با همان وزن کم از بیماری بی‌اشتهایی عصبی (آناروکسیا) رنج می‌برد، تا اینکه عادت‌های غذایی و ورزش‌های روزانه‌اش را کنار گذاشت و حدود 32کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرد و سایزش به 14اروپایی یا همان 44 رسید.

 
اما این اضافه وزن ایجاد شده نه تنها او را از صنعت مد دور نکرد، بلکه باعث شد وارد دنیای مدل‌های سایز بالا بشود. او کتاب «گرسنگی: خاطرات یک مدل جوان از اشتها» را نوشت که یکی از پرفروش‌ ترین کتاب‌های سال 2007 شد. او مجددا در نوامبر سال 2010 با سایز 8 در انظار ظاهر شد و اعلام کرد که با کمک کوهنوردی و یوگا توانسته سایزش را پایین بیاورد، اما این کاهش وزن به‌همین‌جا ختم نشد و به‌نظر می‌رسید که او مجددا دچار بیماری کم‌اشتهایی عصبی شده و سایزش هربار پایین‌تر می‌آمد. این اتفاق خشم اسپانسرهای مدل‌های سایز بالا را برانگیخته بود، زیرا آنها کریستال را با همان سایز 14 و بالاتر قبول داشتند. به‌هرحال این مدل مشهور در حال حاضر وزنش به‌شدت پایین آمده اما موفقیت‌هایی را که در زمان چاقی با مجله مشهور ووگ و برندهای مشهور لباس به‌دست آورده بود هرگز تکرار نشد.
 
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا
 
تاکارا جونز، چاق و سیاه

این مدل و هنرپیشه معروف آمریکایی که نزد طرفدارانش محبوبیت زیادی هم دارد جزو ستارگان تلویزیون آمریکا و مدل سایز بالاست. برخی از صنعتگران مد بر این عقیده‌اند که این زن 30ساله یکی از جذاب‌ترین مدل‌های سایز 12 است. زمانی که در مسابقه بهترین مدل آمریکا شرکت کرد در مرحله سوم حذف شد و به‌عنوان هفتمی این مسابقه قناعت کرد، اما در همین زمان با مجلات مد زیادی قرارداد تبلیغات بست. در طول سال‌های 2005 تا 2009 این مدل چاق برای کمپانی‌ها و مجلات بی‌شماری نظیر اشلی استوارت، اوون، توریید، نیویورک و کمپانی، تارگت، اسنس و بسیاری مجلات دیگر کار کرد که البته از همه موفق‌تر حضور او در بین مدل‌های سایز بالا یا همان سایز پلاس بود.

 
این مدل جذاب و چاق به گفته خودش از دوران کودکی آرزو داشت که روزی مشهور شود و بتواند در حرفه بازیگری فعالیت کند. اولین حضور او هم در تلویزیون در برنامه بهترین مدل آمریکا بود و بعد از آن هم برای مجلات زیادی هم در زمینه مد و هم لایف‌استایل فعالیت کرد، اما حضور او در برنامه Tyra Show  نیز موفقیت دیگری بود و بعد از آن توانست دی‌وی‌دی‌های آموزش ورزشی خود را به بازار عرضه کند. علاوه بر این او توانست  تی‌شرت‌هایی را با برند Big & Fabulous به نام خودش بیرون بدهد. غذای مورد علاقه این مدل چاق اسپاگتی است که هرگز به کم کردن وزنش کمکی نمی‌کند و باوجود اندام درشت به پوشیدن لباس‌های رنگی و نسبتا تنگ علاقه زیادی دارد و اصلا به اینکه ظاهرش در نظر دیگران چاق‌تر از آنچه هست به‌نظر برسد، اهمیتی نمی‌دهد. او می‌گوید: «من همیشه بزرگ بزرگ بوده‌ام، چه در افکارم، چه در رویاهایم و چه در سایزم!
 
آشنایی با مدل ها و سوپر استار های تپل اما میلیونر دنیا
 
کوئین لطیفه، مشهورترین زن چاق دنیا

این هنرپیشه، خواننده و مدل معروف سیاه‌پوست با قد 177سانتی‌متر و وزن 100‌کیلویی‌اش یکی از مشهورترین زنان مشهور چاق در دنیاست. نام اصلی او دانا الاین اونز است که در سال 1970 به‌دنیا آمده است. فعالیت‌های او در زمینه تلویزیون، سینما و موسیقی برایش جایزه گولدن گلوب، دوبار جایزه Screen Actors Guild، دوبار Image Awards، Grammy Award، شش بار کاندیدای دریافت جایزه گرمی، یک بار امی و یک بار نیز آکادمی اوارد را به ارمغان آورد. این زن چاق رنگین پوست در یک خانواده متوسط به‌دنیا آمد؛ پدرش پلیس و مادرش معلم بود و نام لطیفه را زمانی که 8ساله بود از یک کتاب اسلامی پیدا کرد و بعدها این نام را به‌عنوان نام هنری‌اش برگزید.

 
او در سال‌های 1993 تا 1998 نقش ثابتی در سریال living single داشت که در بین مخاطبان سیاه‌پوست محبوبیت زیادی پیدا کرد. در سال 1991 فعالیت سینمایی‌اش را به‌عنوان بازیگر نقش مکمل در فیلم‌های house party2, juice  و Jungle fever آغاز کرد. او فعالیتش را تا سال‌های اخیر نیز در این زمینه ادامه داده و فیلم‌های بسیار زیادی با حضور او به پرده سینما رفته است. اما اندام درشتش در سال 2003 برایش دردسرساز و مجبور شد به‌خاطر درد مزمن گردن و پشتش یک عمل زیبایی برای کوچک کردن بالاتنه‌اش انجام دهد.
 
علاوه بر این او مدام ورزش رزمی کیک‌بوکسینگ نیز انجام می‌دهد. در طی این سال‌ها او بارها با شرکت‌های داروهای لاغری و البته متخصصان تغذیه بی‌شماری برای لاغری‌اش قرارداد بست که البته هیچکدام موفقیت‌آمیز نبودند، چراکه به گفته خودش او عادت دارد از همه خوراکی‌ها در هر زمانی به میزان بسیار زیادی بخورد و در این میان عاشق سوسیس و البته نوشیدنی‌های پرکالری است و هرگز آنها را ترک نخواهد کرد. یکبار هم او در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که تصمیم گرفته لاغر شود اما نه به‌خاطر اینکه از اندامش ناراضی است ـ چون به خودش و هیکلش اعتماد  کامل داردـ ، بلکه می‌خواهد جلوی ابتلا به بیماری‌های مربوط به چاقی از جمله دیابت را بگیرد که البته فیلم‌های او نشان می‌داد حتی ترس از ابتلا به دیابت هم نتوانسته او را از خوردن بیش از اندازه منع کند.

نکته : فراموش نکنید که این خانم‌ های چاق در دنیای مد و بازیگری توانستند راهشان را باوجود اضافه وزن باز کنند، اما در هر صورت هرگز از فلش‌ های دوربین خبرنگارانی که منتظرند تا آنها یک‌ جا در لباس پوشیدن دچار اشتباه شوند درامان نیستند. خواندن این مقاله نباید باعث شود رژیم غذاییتان را کنار بگذارید و سراغ خوراکی‌ های پرکالری و غیر مجاز بروید.