پارس ناز پورتال

چند مورد مهم برای خرید و استفاده از گوشت چرخ کرده

مجموعه : رژیم و تغذیه
چند مورد مهم برای خرید و استفاده از گوشت چرخ کرده

از گوشت چرخ‌ كرده برای تهیه غذاهای بسیار زیادی استفاده میشود. حتی برخی از خانم‌ ها غذاهایی مانند قیمه را نیز با گوشت چرخ‌كرده درست میکنند. حتما شما هم قبول دارید كه گوشت چرخ‌كرده بیشتر از گوشت‌خورشی در خانه مصرف دارد.نكته مهم این است كه موقع خرید گوشت چرخ‌كرده باید بیشتر دقت كنید. اگر گوشت بسته‌بندی می‌خرید یادتان باشد روی بسته‌ها تاریخ مصرف و علامت استاندارد وجود داشته باشد.
 
متاسفانه هر از چند گاه خبرهایی می‌شنویم كه در برخی كشتارگاه‌های غیر مجاز، قسمت‌هایی از دام مانند جگرسفید یا پیه و همچنین سنگدان مرغ را با گوشت‌های چرخ‌كرده مخلوط می‌كنند یا ممكن است برای این‌كه رنگ این گوشت‌ ها طبیعی جلوه كند از انواع رنگ‌های صنعتی چه مجاز و چه غیرمجاز استفاده شود.پس حتما موقع خریدن گوشت چرخ‌كرده آماده، كاملا دقت كنید، ولی پیشنهاد ما این است كه گوشت را از قصابی مورد اطمینان‌ خریده و بعد از شست‌ و شوی كامل در خانه، خودتان آن را چرخ كنید.

یك پیشنهاد


بد نیست همین جا به یك نكته هم اشاره كنیم و آن این‌كه سویا هم جایگزین مناسبی برای گوشت چرخ‌ كرده است. اگر از طعم و بوی سویا خوشتان نمی‌آید با اضافه‌كردن كمی ادویه معطر، عطر و بوی آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید برای پختن غذاهایی كه با گوشت چرخ‌كرده تهیه می‌شود مقداری سویا هم به آن اضافه كنید؛ یعنی گوشت و سویا را مخلوط كرده و در غذا بریزید.
 
با این كار هم در هزینه خرید گوشت صرفه‌جویی می‌كنید و هم از خواص سویا بهره‌مند می‌شوید.  یادتان باشد سویا را به مدت نیم‌ساعت در آب ولرم بگذارید و بعد از این مدت آن‌ را در آبكش ریخته و وقتی كه آبش كاملا گرفته شد برای تهیه غذا از آن استفاده كنید.البته سویا بیشتر از گوشت چرخ‌كرده روغن مصرف می‌كند؛ برای این‌كه مصرف روغن را كم كنید، سویا را بدون روغن كمی تفت دهید بعد مقدار كمی روغن در آن بریزید.