پارس ناز پورتال

اولین خانمی که از طریق پیوند رحم قصد بچه دار شدن دارد

مجموعه : مجله خبری روز
اولین خانمی که از طریق پیوند رحم قصد بچه دار شدن دارد
یک زن 22 ساله ترک اولین زنی است که درجهان پیوند رحم انجام داده و قصد دارد با انجام یک سری عمل "آی وی اف" به بزرگترین آرزوی خود که مادر شدن است برسد.به گزارش پارس ناز این خانم در اثر یک بیماری مادرزادی بدون رحم متولد شده است و اولین کسی خواهد بود که بعد از پیوند رحم باردار خواهد شد.محققان معتقدند که بارداری یک فرآیند پیچیده است و باردار شدن به این طریق باعث میشود ریسک زایمان با استفاده از سزارین افزایش یابد که این یک نکته منفی در بارداری محسوب می شود.
 
 
تا کنون سه زن در ترکیه عمل پیوند رحم را انجام داده اند اما این خانم 22 ساله که دریا نام دارد اولین کسی است که در سال گذشته میلادی این عمل را با موفقیت پشت سر گذاشت.او میگوید در حال حاضر تنها آرزویش بارداری و در آغوش گرفتن فرزندش است. گروه پزشکی درمانگر این خانم امیدوار است بتواند از طریق عمل "آی وی اف" شانس مادر شدن این خانم را بیازماید. پزشکان معتقدند از این طریق حتی میتوانند شانس دوقلوزایی را در این خانم امتحان کنند.
 

پزشکان عقاید متفاوتی در مورد اهدا کنندگان رحم که دو گروه مرده و زنده هستند دارند. بعضی کارشناسان معتقدند استفاده از رحم زنی که بی دلیل میخواهد رحم از بدنش خارج شود امری ناراحت کننده است.در این حالت خطر دو فرد زنده را تهدید میکند یکی اهدا کننده رحم و دیگری فرد بیمار گیرنده رحم ، اما با این وجود اهدای عضو از سوی یک اهدا کننده زنده میتواند نتایج بهتری در پی داشته باشد.