پارس ناز پورتال

درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)

درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)
 
کاترین الیزابت هادسن (به انگلیسی: Katheryn Elizabeth Hudson) (زادهٔ ۲۵ اکتبر ۱۹۸۴) که با نام کِیتی پری (به انگلیسی: Katy Perry) شناخته می‌شود؛خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر اهل آمریکا است. او همراه با موسیقی گاسپل(موسیقی مربوط به دین، فرنگ وباورهای مسیحیت) بزرگ شده است.به گزارش پارس ناز او در سال اول دبیرستان حرفه‌ی موسیقی را با نام کتی هادسون و با انتشار آلبومی با همین نام (کتی هادسون) آغاز کرد که با اقبال روبرو نشد. بعدها او یک تکاهنگ خواند که هیچگاه منتشر نشد. او پس از امضای قرارداد با کپیتول موزیک گروپ نام هنری کِیتی پری را برگزید.
 
درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)

نام کیتی پری پس از انتشار نخستین آلبوم اصلیش، یکی از پسرها (one of the boys) در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۷) بر سر زبان‌ها افتاد. سه ترانه از این آلبوم جز ده آهنگ برتر فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت. (ترانه‌های دختری را بوسیدم (I Kissed A Girl)، داغ و سرد (Hot n Cold) و برخاستن از خواب در وگاس) (Waking Up In Vegas)). او آلبومش را در تور موسیقی اش موسوم به سلام کیتی اجرا کرد. در سال ۲۰۱۰ سومین آلبوم استودیویی کتی پری با نام رویای نوجوانی منتشر شد که در صدر فهرست بیلبورد ۲۰۰ قرار گرفت.
 
پنج ترانه از این آلبوم شامل دختران کالیفرنیا (California Gurls)، رویای نوجوانی (Teenage Dream)، آتش بازی، (Firework)، ای تی (E.T.) و آخرین شب جمعه (تی‌جی‌آی‌اف) (Last Friday Night T.G.I.F) شماره یک شدند. آلبوم رویای نوجوانی (پس از آلبوم بد از مایکل جکسون) دومین آلبوم پرشماره‌یک دار در تاریخ فهرست بیلبورد ۲۰۰ لقب گرفت و کتی پری نخستین خواننده‌ی زنی لقب گرفت که چنین عملکردی داشته است. کتی این آلبوم را در تور کالیفرنیایی رویایی اجرا کرد. این تور به طور ناخالص شصت میلیون دلار درآمد داشت. در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) کتی پری آلبوم رویای نوجوانی را با نام رویای نوجوانی، معجونی کاملدوباره منتشر کرد. او در این سال دو تک‌آهنگ به نام کاملا هوشیار (Wide Awake) و بخشی از من (Part of Me) را نیز اجرا کرده است.
 
درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)

پری تنها خواننده‌ای است که در بیش از ۵۲ هفته‌ی پیاپی در بین ۱۰ مکان نخست فهرست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۲ او برای ۸جایزه گرمی نامزد شد از جمله جایزه گرمی برای بهترین آلبوم سال (برای رویای نوجوانی) و جایزه گرمی برای بهترین ضبط سال (برای آتش بازی). او در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) توسط ام تی‌وی بهترین بازیگر سال نام گرفت. ۳۷ میلیون ترانه او در آمریکا و ۷۶ میلیون عدد در سراسر جهان به فروش رفت. او در مجموعه هفتم مسابقه‌ی آوازخوانی ایکس فاکتور و مجموعه نهم امریکن آیدل به عنوان داور ارشد حضور داشت.
 
پری همچنین دو عطر با نام های بازرگانی پور و موو وارد بازار کرده است. او با دوبله‌ی شخصیت کارتونی اسمورفت درپویانمایی اسمورف وارد دنیای فیلم سازی شد و با بازی در مستند زندگی نامه‌ی خودش با نام کیتی پری: بخشی از من مورد توجه قرار گرفت. کیتی در اکتبر ۲۰۱۰ با بازیگر و کمدین معروف راسل برند ازدواج کرد. اما این دو در دسامبر ۲۰۱۱ از هم جدا شدند. در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) او در رده‌ی چهاردهم فهرست پردرآمدرین های بیلیبورد با ۱۱ میلیون دلار درآمد قرار گرفت.
 
درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)


اوایل زندگی

پری با نام کاترین الیزابت هادسن در سانتاباربارای کالیفرنیا زاده شد. به گزارش پارس ناز پری رگ و ریشه‌ای از پرتغال، آلمان، ایرلند و انگلیس دارد. او فرزند دوم دو کشیش است. او یک خواهر بزرگتر به نام “آنجلا هادسن” و یک برادر کوچکتر به نام “دیوید هادسن” دارد. دایی پری “فرانک پری” (که برادر ناتنی مادرش است) یک کارگردان است.

او همواره همراه والدین مذهبی‌اش بود و بین ۹ تا ۱۷ سالگی در کلیسای آنان آوازهای مذهبی می خواند و با شنیدن موسیقی مذهبی گاسپل (موسیقی مربوط به دین، فرنگ وباورهای مسیحیت) بزرگ شده است و اجازه نداشت تا به آنچه مادرش آنرا موسیقی غیر مذهبی می نامید، گوش بدهد. او همچنین در کمپ‌ها و مدارس مسیحی حضور می یافت. او رقصیدن را در بچگی در ساختمان تفریحات سانتاباربارا آموخت و کارش را با سبک‌های رقص سووینگ، لیندی هاپ، جیتربوگ آغاز کرد.

 
درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)
 

او در دبیرستان دوس پووبلوس پس از سال اول مدرک رشد آموزش همگانی را دریافت کرد و تصمیم گرفت تحصیل را برای پیگیری کار موسیقی ترک کند. او با آوازخوانی شروع کرد چون در دوران بچگی همین کار را با تقلید از خواهرش انجام می داد. خواهر پری با نوارکاست تمرین می کرد و پری وقتی او نبود با نوارها تمرین می کرد. او آوازخوانی را تمرین و برای والدینش اجرا می کرد. پدر و مادرش پیشنهاد کردند که او نزد مربی آواز ادامه دهد. او از فرصت استفاده کرد واز سن ۹ تا ۱۶ سالگی آوازخوانی را نزد مربی‌اش آموخت.

او با تک‌آهنگ اینترنتی خود به نام «Ur So Gay» در سال ۲۰۰۷ و بعد از آن با تک‌آهنگ «I Kissed a Girl» (دختری را بوسیدم) در سال ۲۰۰۸ و سپس با ترانه «Hot n Cold» در همان سال به دنیای شهرت قدم گذاشت. این آهنگ‌ها در بیش از ۲۰ کشور دنیا از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا و ایرلند در رتبه‌های بالای جدول‌های موسیقی قرار گرفتند.

 
درباره زندگی خواننده معروف جهان کیتی پری (عکس)
 
جوایز

نامزد جوایز ویدئو موزیک ام‌تی‌وی ۲۰۰۸ در پنج رشته برای ویدئو موزیک «دختری را بوسیدم»

نامزد جوایز ویدئو موزیک ام‌تی‌وی برزیل ۲۰۰۸ در بخش هنرمند بین‌المللی

برنده جایزه ویدئو موزیک ام‌تی‌وی اسپانیا ۲۰۱۰ برای موزیک ویدئو «fire work»

نامزد جوایز ویدئو موزیک ام‌تی‌وی ۲۰۱۰ برای بهترین ویدیو پاپ و بهترین ویدیو در بین خواننده‌های زن

نامزد جوایز ویددئو موزیک ام‌تی‌وی ۲۰۱۱ در ۱۰ رشته برای ویدئو
موزیکهای “ Firework”, “TeenageDream ”و“LastFridayNight”

برنده جایزه زن سال مجله بیلبورد آمریکا ، ۲۰۱۲