پارس ناز پورتال

حضور گسترده زنان در مجلس سنای آمریکا (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
حضور گسترده زنان در مجلس سنای آمریکا (عکس)
طی چند روز گذشته اعضای مجلس سنای آمریکا سوگند خوردند، بنابر گزارشات عمده ترین تفاوت این مجلس با مجلس های دوره قبل حضور گسترده زنان در این مجلس است.به گزارش پارس ناز مهمترین نکته در این رابطه حضور زنان از فرقه های مختلف مذهبی در این مجلس تاثیرگذار آمریکایی است. این اولین بار است که 20زن به عنوان سناتور در مجلس حضور دارند.
 

خانم "باربارا میکولسکی" سناتور چندین دوره مجلس سنای آمریکا می­گوید: بسیار خوشحالم که زنان با استعداد و فعال به این کنگره راه یافته اند. این نشان می دهد که زنان آینده موفقی در عرصه سیاست خواهند داشت. او می گوید در تمام تاریخ امریکا تنها 16 زن به سنا راه پیدا کردند ولی اکنون 20 زن در مجلس صد و سیزدهم حضور دارند.
از میان این 20 زن 4 زن از حزب جمهوری­خواه و 16 نفر از حزب دموکرات هستند، بنابر اظهارات کارشناسی زنان در زمینه مناقشات سیاسی بسیار موفق­تر از مردان هستند و در میان خود همکاری بیشتری دارند.

اگر چه تعداد 20 زن حاضر درکنگره خود یک رکورد محسوب می شود اما این زنان خواهان حضور30درصدی زنان در سنا هستند.یک سناتور مسلمان ، دو بودایی، یک یهودی و یک هندو در کنار دیگر سناتورهای مسیحی در این مجلس حضور دارد.جالب است بدانید در این دور مجلس سنای آمریکا 4 سناتور همجنسگرا که همگی از حذب دموکرات هستند نیز حضور دارند.
 
 
پرداد