پارس ناز پورتال

دوباره این چینی ها یک دهکده را کپی کردند! (عکس)

دوباره این چینی ها یک دهکده را کپی کردند! (عکس)
چینی‌ها هر چیزی را که فکرش را بکنید، کپی می‌کنند، آی‌فون و دیگر گوشی‌های هوشمند، خودروها یا حتی فرش ایرانی.اما این همه استعداد چینی‌ها نیست، آنها در کپی کردن توانمندتر از چیزی هستند که فکرش را می‌کنید!آنها مدتی است که یک دهکده را با موفقیت کپی کرده‌اند.چینی‌ها با صرف هزینه ۹۴۰ میلیون دلار یک کپی کامل و دقیق از دهکده زیبای هالستات اتریش درست کرده‌اند، مساحت این دهکده کلون‌شده یک ملیون متر مربع است و چینی‌ها همه چیز را از خانه‌ها گرفته تا برج ساعت کلیسای آن را کپی کرده‌اند. دهکده کپی شده در استان گویانکدونگ چین قرار دارد.
 

ساکنان روستای هالستات اولین بار، سال پیش زمانی از این پروژه مطلع شدند که کارمندانی از شرکت Minmetals چین، شروع به عکسبرداری و جمع‌آوری اطلاعات از سطح دهکده کردند!دهکده کلون‌شده حالا توریست‌های زیادی را جذب می‌کند، اما در عین حال باعث شده که چینی‌ها زیادی هم کنجکاو شوند و دهکده اصلی را ببینند!
 

اما چینی‌ ها در کپی کردن، استعدادهای بیشتری هم دارند، آنها حتی می‌توانند چیزی را هم که عملا ساخته نشده است، کپی کنند!به گزارش پارس ناز یک گروه ساخت و ساز در چین یک مجموعه اداری و تجاری را که قرار بود تا سال ۲۰۱۴ در لندن بنا شود، کپی کرده‌اند. معمار پروژه اصلی Zaha Hadid است.
 

یک معمار هلندی، به چینی‌ها طراحان فتوشاپی لقب داده است و عقیده دارد که آنها ساختمان‌ها را به سادگی کپی پیست در کامپیوترها، کپی می‌کنند.هزینه پایین ساخت و ساز در چین، باعث شده است که آنها در این کار مهارت و سرعت لازم را پیدا کنند.