پارس ناز پورتال

پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2012 چه کسانی هستند؟

مجموعه : اخبار سینما
پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2012 چه کسانی هستند؟
فوربز پردرآمدترین بازیگران سال 2012 را معرفی کرد/ رابرت دانی جونیور، کریستن استیوارت و کریستن بل برترین های این لیست هستند.به گزارش پارس ناز مجله فوربز اسامی پردرآمدترین بازیگران 2012 را براساس فروش بین المللی فیلم آنها در جدول باکس آفیس معرفی کرد.در این بین "رابرت دانی جونیور" در صدر این جدول ایستاده است. فوربز موفقیت این بازیگر را به دلیل فروش بالای فیلم «انتقامجویان» که 1.5 میلیارد دلار بوده است می داند.

طبق انتظارها، ده تای برتر این لیست را دیگر ابرقهرمانان تشکیل می دهند، از "کریستن بل" در فیلم «بتمن» گرفته تا "اندرو گارفیلد" بازیگر فیلم «مرد عنکبوتی» یا خون آشام محبوب، ستاره فیلم «گرگ و میش» یا "جنیفر لارونس" بازیگر فیلم «بازیهای گرسنگی»، "ویل اسمیت" و بازگشت «مردان سیاه پوش» و باند انگلیسی، جیمز باند.در زیر می توانید لیست کامل پردرآمدترین بازیگران 2012 را مشاهده کنید که تنها یک بازیگر از این لیست انتظار می رود نامزدی اسکار را از آن خود کند و آن هم "جنیفر لارونس" می باشد.

1. رابرت داونی جونیور- 1.5 میلیارد دلار

بخاطر فیلم «انتقام جویان»، "داونی جونیور" رتبه اول این لیست را امسال از آن خود کرد. این فیلم سومین فیلم پردرآمد بعد از «تایتانیک» و «آواتار» می باشد.

 
 
2. کریستن استیوارت- 1.2 میلیارد دلار

بیشتر درآمد این دختر جوان مربوط به سری آخر «گرگ و میش» می باشد. «سپیده دم 2» که همچنان در اکران می باشد توانست در باکس آفیس تا به حال 779 میلیون دلار کسب کند. همچنین دیگر فیلم برتر امسال او «سفید برفی و شکارچی» بوده است، که 396 میلیون دلار در سطح جهانی فروش کرده است.

 

3. کریستن بل- 1 میلیارد دلار

«بتمن» همچنان یکی از محبوب ترین ابرقهرمانان دنیا می باشد. آخرین (؟) سری این فیلم به کارگردانی "کریستوفر نولان" 1 میلیارد دلار در جدول باکس آفیس فروش داشته است. به گزارش پارس ناز همچنین "بل" برای فیلم «گل های جنگ» نیز 300 میلیون دیگر نیز به آن اضافه کرده است.

 

4. دنیل کریگ- 951 میلیون دلار

«جیمز باند» همیشه محبوب بوده است، اما هیچ کس نتوانست موفقیت بیست و سومین قسمت از سری فیلم های جیمز باند با نام «اسکای فال» را پیش بینی کند.تا به امروز، «کازینو رویال» (2006) پر فروش ترین فیلم «باند» با کسب 600 میلیون دلار در سطح بین الملل بوده است. «سقوط آسمانی» 250 میلیون دلار کسب کرده و همچنان در اکران به سر می برد.

 

5. رابرت پتینسون- 793 میلیون دلار

همانند همبازی اش "کریستن استیوارت"، بیشتر درآمد "پتینسون" نیز از قسمت آخر «گرگ و میش: سپیده دم 2» بوده است. اما برخلاف "استیوارت"، "پتینسون" فیلم موفق دیگری را از نظر فروش، امسال تجربه نکرد. دو فیلم «بِل اَمی» و «کلان شهر» تنها 14 میلیون دلار به دارایی این بازیگر جوان اضافه کرد.

 

6. تیلور لاتنر- 779 میلیون دلار

"لاتنر" تمام دارایی امسال خود را مدیون آخرین فیلم «گرگ و میش» می باشد، چرا که امسال او بجز این فیلم، فیلم دیگری نداشته است. فیلم «ربایش» که سال 2011 از این بازیگر جوان اکران شد، در سطح باکس آفیس جهانی 82 میلیون دلار فروش داشت.

 

7. اندرو گارفیلد- 752 میلیون دلار

بعد از گذشت پنج سال از آخرین فیلم «مرد عنکبوتی» با بازی "توبی مک گوایر" می گذرد و شاید هیچ کس فکرش را هم نمی کرد که بازسازی این فیلم با بازیگر جدیدش "گارفیلد" بتواند در باکس آفیس موفق شود. قسمت جدید «مرد عنکبوتی» توانست 752 میلیون دلار فروش کند. قسمت بعدی این فیلم برای 2014 در نظر گرفته شده است.

 

8. جنیفر لارونس- 748 میلیون دلار

امسال این بازیگر جوان ثابت کرد که نه تنها یک بازیگر فوق العاده خوب است، بلکه می تواند فیلم چند قسمتی نیز داشته باشد.به گزارش پارس ناز اولین قسمت از سری فیلم های «مسابقات کشتار» توانست 687 میلیون دلار فروش کند. بقیه درآمد این بایگر از فیلم ترسناک «خانه انتهای خیابان» و جدیدترین فیلم اش «راهکار خطوط نقره ای» می باشد.

 

9. ویل اسمیت-624 میلیون دلار

به اکران درآمدن قست جدید «مردان سیاه پوش» شاید کمی دیر شد، اما سومین قسمت این فیلم یکی از پردرآمدترین فیلم های مجموعه ای امسال بود. هر چند که در باکس آفیس آمریکا فیلم از در آمد خوبی برخوردار نشد و تنها 180 میلیون دلار فروش کرد.

 

10. مارک والبرگ- 598 میلیون دلار

یکی از سورپرایزهای فروش امسال مربوط به فیلم «تد» بوده است، کمدی درباره یک خرس عروسکی که زنده می شود. «تد» با فروش 502 میلیون دلار، بیشترین درآمد "والبرگ" برای امسال بوده است. "والبرگ" برای فیلم «قاچاق» نیز 96 میلیون دلار کسب کرده است.

 
پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2012 چه کسانی هستند؟