پارس ناز پورتال

قانونی که صدای سالن های آرایشی دانمارک را درآورد (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
قانونی که صدای سالن های آرایشی دانمارک را درآورد (عکس)
در این کشور زنان و مردان دارای حقوق مساوی هستند حتی در پرداخت کردن پول آرایشگاه! طبق قانون کشور دانمارک زنان و مردان باید پول یکسانی بابت پیرایش موهای خود به سالنهای زیبایی پرداخت کنند.به گزارش پارس ناز دانمارک یکی از کشورهایی است که برای تساوی حقوق میان زن و مرد تلاش میکند و آن را باعث مباهات خود میداند. برای حفظ این امر اخیرا قانونی در این کشور به تصویب رسید که اعتراض آرایشگران را در پی داشت.
 
 
طبق قانون جدید تفاوت قیمت میان مشتریان زن و مرد در سالنهای آرایشی بابت خدمات غیر قانونی اعلام شد. سابقا سالنهای آرایشی بابت پیرایش موی زنان 528 کرون و موی مردان 428 کرون دریافت میکردند و برای کسانی که دارای موهای بلندتری بودند مبلغ 250 کرون اضافه تر در نظر گرفته شده بود.که این مسئله همواره اعتراض زنان را در پی داشت.

دارندگان سالنهای زیبایی در اعتراض به این قانون اعلام کردند این مسئله بیشتر شبیه یک کابوس شبانه است . چراکه کاملا واضح است پیرایش موی زنان وقت و انرژی بیشتری نسبت به مردان لازم دارد. دانمارک در میان 135 کشور دنیا رتبه هفتم را از نظر شاخص مجمع جهانی اقتصاد به خاطر حفظ تساوی حقوق زن و مرد داراست.