پارس ناز پورتال

این کودک 3 ساله ایرانی نابغه جدید در انجمن تیزهوشان دنیا

مجموعه : مجله خبری روز
این کودک 3 ساله ایرانی نابغه جدید در انجمن تیزهوشان دنیا
شروین سرابی، کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان، از سوی انجمن جهانی تیزهوشان – منسا (MENSA) حائز عنوان خردسال‌ترین نابغه جهان شد.به گزارش پارس ناز اگرچه اغلب والدین در باهوشی فرزندانشان مبالغه می‌کنند، اما این قضیه در مورد والدین شروین سرابی صدق نمی‌کند، چرا که فرزند آنان می‌تواند در سن سه سالگی تا عدد 200 شمرده و نام تمام کشورهای جهان را از حفظ بازگو کند.
 

داشتن ضریب هوشی 136، شروین را در زمره معدود افراد باهوش دنیا قرار داده است، زیرا تنها یک درصد در جهان دارای این ضریب هوشی منحصر به فرد هستند.شروین از 10ماهگی شروع به تکلم کرد و در20 ماهگی می‌توانست جملات را کامل ادا کند. در سن دوسالگی قادر بود ضمن شروع به خواندن، تا 200 شمرده و با تشخیص پرچم‌ کشورها نام آنها را بگوید. وی همچنین توانایی نام بردن سیارات منظومه‌شمسی و اعضای بدن انسان و اندام‌های داخلی آن را داشت.
 
 
آماندا سرابی، مادر شروین می‌گوید در سن 18 ماهگی متوجه شوق شروین به یادگیری شده اما این مسئله برای آنان طبیعی به نظر می‌رسید تا این که مردم عنوان کردند که این قابلیت وی بسیار غیرمعمول و منحصر به فرد است.در حال حاضر شروین به عضویت جامعه تیزهوشان منسا درآمده است و تنها 100 کودک زیر 10 سال از مجموع 22 هزار عضو آن در سراسر انگلستان حائز این عنوان هستند.