پارس ناز پورتال

شرکت تویوتا قدرت اول خودرو سازی در سال 2012

شرکت تویوتا قدرت اول خودرو سازی در سال 2012
 
شرکت تویوتا با فروش 9.75 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته توانست در صدر جدول فروش خودرو قرار بگیرد و رقبای سرسختی همچون فولکس واگن و جی ام را پشت سر بگذارد .به گزارش پارس ناز این افزایش فروش 23 درصدی به لطف و رسیدن به این رکورد به لطف شرکت های فرعی ای همچون HINO موتورز و دایهاتسو صورت گرفته است . همچنین دو شرکت زیر مجموعه ی تویوتا یعنی لکسوس و سایون را ر این افتخارنیز نباید فراموش کرد .

آمار فروش تویوتا در نقاط مختلف دنیا به شرح زیر است :

در اروپا 837,969 دستگاه تویوتا و لکسوس (با افزایش فروش نزدیک به 2 درصد)

درایالت متحده آمریکا 2.08 میلیون دستگاه تویوتا ، لکسوس و سایون (با افزایش فروش نزدیک به 27 درصد و مالکیت 14.4 درصدی بازار خودروی ایالت متحده آمریکا)

در کل در تمام نقاط جهان به غیر از ژاپن 7.33 میلیون دستگاه (افزایش فروش 19 درصدی)

و اما در ژاپن 2.41 میلیون دستگاه (با افزایش فروش 35 درصدی)

در چین نیز به علت مشکلات سیاسی و اختلافات ارضی ناشی از جزایر Senkaku/Diaoyu تویوتا برای اولین بار از سال 2002 به بعد با کاهش فروش روبرو شده است .

و اما برنامه ی تویوتا برای سال جاری . آن ها می خواهند رکورد فروش خود را به 9.91 میلیون دستگاه در سال برسانندکه این امر با توجه به کاهش ارزش واحد پول ژاپن ین ، موجب می شود تا  تویوتا محصولاتی به مراتب اقتصادی تر نسبت به دیگر رقیب آسیایی خود ، یعنی کیا_هیوندایی به بازار عرضه کند . در رده های پرفروش ترین برندها جی ام و فولکس واگن به ترتیب با 9.29 و 9.07 میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند .