پارس ناز پورتال

با این روش تا شب عید مژه هایتان را چند برابر کنید

با این روش تا شب عید مژه هایتان را چند برابر کنید
 
یکی از جدیدترین ترفندها در افزایش زیبایی چشمها، اکستنشن مژه است.با استفاده از این مژههای نیمه دائم میتوان مژهها را پرتر و بلندتر نشان داد.البته بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه میگیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند.اگر میخواهید با داشتن مژههایی پرپشت و بلند با ظاهری طبیعی به گیرایی چشمانتان بیفزایید، توصیه میشود قبل از گرفتن وقت از آرایشگاه نگاهی به این مطلب بیندازید.

چه جور مژهای؟

جنس مژههای مخصوص اکستنشن میتواند از موی انسان، موی سمور، موی اسب، فیبرهای مصنوعی یا ابریشم باشد.استفاده از موی حیوانات برای این کار توصیه نمیشود زیرا ما نمیتوانیم از پاکیزه و استریل بودن آن اطمینان حاصل کنیم.علاوه براین مژههای تولید شده از موی حیوانات احتمال حساسیت را بالا میبرند.این مژهها در طول، ضخامت و رنگهای مختلف موجود هستند.معمولا برای هر چشم میتوان از 40 تا 60 مژه استفاده کرد.

اگر میخواهید مژههایتان طبیعی به نظر برسد توصیه میشود از مژههای هماندازه و همضخامت مژههای خود استفاده کنید.علاوهبراین استفاده از مژههای بلندتر در انتهای چشم و مژههای کوتاهتر در ابتدای چشم باعث میشود مژهها زیباتر به نظر برسند.اکستنشن مژه معمولا بین 2 تا 6 هفته دوام میآورد.لازم است برای پر کردن جای مژههای ریخته شده به طور متوسط ماهی دو بار به آرایشگر مراجعه کنید.

مژههایی که با چسب میچسبند

برای این كار تمامی مواد و تجهیزات باید استرلیزه و ضد عفونی شوند.آرایشگر نیز باید دستان خود را ضدعفونی کند.روی پلک و مژههای پایینیتان نوار چسبی مخصوص زده شود تا چسب مژه روی آنها منتقل نشود در حین كار از شما درخواست میشود چشمهایتان را ببندید یا به پایین نگاه کنید.

آرایشگر هر تار مژه را با استفاده از موچین برمی دارد و انتهای آن را در چسب فرو میبرد و بعد آن را برای 30 تا 40 ثانیه روی یکی از مژههایتان نگه میدارد.تا پر شدن تمام مژهها.لازم است هر چندوقت یکبار آنها را با استفاده از شانه مخصوص مرتب کرد تا به هم نچسبند.بعد از گذاشتن تمام مژهها در صورت لزوم آرایشگر کمی آنها را فر میکند تا ظاهرشان طبیعیتر شود.کل این كار بین 40 تا 90 دقیقه طول میکشد.البته اگر مژههای بیشتری بخواهید ممکن است تا 2 ساعت هم طول بکشد.

با مصنوعی فرق دارد


اکستنشن با مژه مصنوعی معمولی تفاوتهای عمدهای دارد.برای مثال در اکستنشن از تارهای مژه تکی استفاده میشود و هر تار مژه مصنوعی روی یک تار مژه طبیعی چسبانده میشود.در حالی که مژه مصنوعی معمولا یا به صورت یک تکه یا به صورت دستههای کوچک از چند تار مو بهکار میرود.

در اکستنشن، مژههای مصنوعی روی خود مژهها نصب میشوند اما مژه مصنوعی معمولی روی پوست پلک و بالای مژههای اصلی چسبانده میشود.دوام اکستنشن مژه بسیار طولانیتر از مژه مصنوعی است اما درعین حال احتیاج به مراقبت بیشتر و ترمیم مداوم دارد.این مژهها هنگام خواب، دوش گرفتن، ورزش کردن و شنا کردن خراب نمی شوند.همچنین نوع چسبی که در اکستنشن به کار میرود متفاوت است و مهمترین تفاوت اینکه اکستنشن بسیار طبیعیتر از مژه مصنوعی به نظر میرسد.

مژههای مصنوعی را خود فرد میتواند در خانه نصب کند اما برای اکستنشن توصیه میشود حتما به یک فرد متخصص و ماهر مراجعه شود.بسیاری از افراد به اشتباه اکستنشن مژه را کاشت مژه میخوانند.در حالی که کاشت مژه مانند کاشت مو نوعی جراحی محسوب میشود.همچنین برخیها فکر میکنند این روش به داشتن مژههای دائمی و مادامالعمر کمک میکند، درحالیکه فقط با کاشت مژه آن هم توسط یک تیم جراح میتوان مژههای دائمی داشت آن هم نه در همه افراد.

قوطی چسب را ببینید

سالنهای زیبایی باید تنها از چسبهایی استفاده کنند که دارای تاییدیه پزشکی هستند.این چسبها معمولا بیرنگ هستند.البته نوع مشکی آن نیز موجود است که مانند ریمل عمل میکند و مژهها را ضخیمتر نشان میدهد.این چسبها نباید حاوی فرمالدئید باشند.

بهتر است از آرایشگر بخواهید قوطی چسب را به شما نشان دهد تا از محتویات آن مطمئن شوید. چسبهای غیراستاندارد و حاوی فرمالدئید ممکن است به چشمها و پوست اطراف آن آسیب برسانند. استفاده بیش از حد از چسب، مژهها را سنگین میکند و همین باعث میشود زودتر بریرند.علاوه براین احتمال حساسیت را نیز بیشتر میکند.بی دقتی در چسباندن مژهها میتواند مشکلات متعددی ایجاد کند.برای مثال ممکن است مژههای فرد به هم بچسبند.

مژهها با سرعت متفاوتی رشد میکنند.اگر یک مژه با سرعت رشد بیشتر به یک مژه با سرعت رشد کمتر بچسبد، مژهای که رشدش کندتر است طی زمان از جا درمیآید.این موضوع باعث نازک شدن مژه و احساس درد و سوزش میشود.علاوه بر این چسباندن چندین تار مژه مصنوعی به یک تار مژه طبیعی باعث سنگینی و ریزش مژه طبیعی میشود و از رشد آن جلوگیری میکند.

مراقبتهای بعد از اکستنشن

چندین روز قبل از گذاشتن اکستنشن از ریمل ضد آب استفاده نکنید زیرا ممکن است مقداری از آن روی مژهها باقی بماند و باعث شود چسب بهخوبی روی مژه فیکس نشود.در ابتدا فقط بخشی از مژههای خود را اکستنشن کنید و به مدت یک تا 2 ساعت صبر کنید.اگر احساس آلرژی نکردید آنگاه به کارتان ادامه دهید.سعی کنید قبل از گذاشتن اکستنشن به حمام بروید و بعد از گذاشتن اکستنشن 24ساعت به مژههایتان آب نزنید.

ریختن چند مژه در 24 ساعت اول طبیعی است.همچنین بهتر است تا 2 روز از رفتن به سونا و استخر صرف نظر کنید و آب داغ به چشمانتان نزنید تا چسبها کاملا خشک شوند.بعد از این مدت میتوانید با خیال راحت به فعالیتهای همیشگیتان بپردازید.البته شناکردن مداوم و استفاده طولانی از سونا میتواند عمر اکستنشن را کوتاه کند.برای جداکردن مژهها هیچوقت اکستنشنها را نکشید.این کار باعث کندهشدن مژههای طبیعیتـان میشـود.بـرای جداکردن آنها مواد مخصوص حلکننده وجود دارد.

بهتر است این کار را به آرایشگرتان بسپارید.البته با رشد مژهها در طی زمان، اکستنشن نیز به تدریج از روی مژه برداشته میشود و نیازی به جداسازی نخواهد بود.اگر قسمتی از یک مژه مصنوعی اکستنشن بلند شد آن را نکنید و اجازه دهید خودش بیفتد.بعد از اکستنشن دیگر از فر مژه نیز استفاده نکنید چراکه باعث شکستن و کندهشدن مژههای چسبانده شده میشود.

برای حفظ حالت مژهها میتوانید بعد از حمام سشوار را روی درجه کم بگذارید و آن را با فاصله 20 سانتی زیر مژههایتان بگیرید و به آرامی با حرکت انگشتان به مژهها حالت بدهید.مراقب باشید حرارت سشوار خیلی داغ نباشد تا چسبها تضعیف نشوند.اکستنشنها را فر یا رنگ نکنید.با استفاده از این مژهها دیگر نیازی به ریمل نخواهید داشت.با این حال میتوانید از ریملهایی استفاده کنید که پایه اصلی آنها آب است.هرگز از ریملهای ضدآب استفاده نکنید! ریملهای معمولی نیز اغلب پایه روغنی دارند.

این روغن میتواند چسب مژه را تضعیف کند.بهتر است ریمل را فقط به نوک مژهها بزنید.هنگام حمام یک حوله کوچک دم دست خود بگذارید تا هربار از زیر دوش کنار میآیید بتوانید با گذاشتن حوله روی چشمهایتان آنها را خشک کنید و دیگر با دست چشمتان را فشار ندهید.اگر هم خیلی حساس هستید میتوانید از نقابهای مخصوص حمام استفاده کنید.اجازه ندهید آب مستقیما از دوش روی مژهها بریزد.برای خشککردن صورت حوله را روی چشمها نمالید فقط آرام بگذارید و بردارید.

برای پاککردن آرایش چشم میتوانید از یک تکه اسفنج یا پنبه نرم آغشته به شیر پاککن غیر روغنی استفاده کنید.بهتر است پنبه را روی مژههایتان نمالید و به آرامی دور چشم را با آن تمیز کنید.از مالش چشمها خودداری کنید.هر زمان که چشمتان دچار خارش شد میتوانید با ضربه ملایم انگشت روی پلک این خارش را برطرف کنید.این کار برای سلامت پوست و جلوگیری از ریزش مژهها بسیار مفید است.

اكستنشن بهتر است یا مصنوعی؟

چسبهایی که در کاشت مژه استفاده میشوند میتوانند باعث ایجاد حساسیت و اگزمای دور چشم شوند.در صورت وقوع چنین حساسیتهایی به راحتی بهبود حاصل نمیشود و ممکن است بعد از جداکردن مژههای مصنوعی نیز برای سالها این مشکلات ادامه پیدا کند.گاهی اوقات حتی تشخیص علت این حساسیتها بسیار دشوار است و فرد سالها ناچار به استفاده از درمانهای مختلف دارویی و غیر دارویی میشود.علاوهبراین اگر دستان فرد آرایشگر آلودگی و عفونت داشته باشد ممکن است هنگام اکستنشن مژه این آلودگی و میکروبها روی پلک منتقل شده و باعث عفونتهای پوستی لبه پلک و مژه شود.

 
حداکثر زمان مجاز برای اکستنشن مژه 8 هفته است.اگر همیشه از مژه مصنوعی استفاده شود به طور حتم در درازمدت مژههای طبیعی فرد آسیب میبیند و خونرسانی و تغذیهاش کم میشود و درنهایت باعث ریزش مژههای طبیعی میشود که این ریزش دیگر برگشتپذیر نخواهد بود.در كل از لحاظ عوارض، استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است.اما مژه مصنوعی هم میتواند به مژهها، منافذ و فولیکولهای مو آسیب بزند و باعث ایجاد اسکار یا فیبروز شود.