پارس ناز پورتال

مرگ این دختر جوان به دلیل استفاده از قرصهای ضد آکنه!

مجموعه : مجله خبری روز
مرگ این دختر جوان به دلیل استفاده از قرصهای ضد آکنه!
اخیرا یک دختر 17 ساله انگلیسی بر اثر مصرف قرصهای ضد آکنه جهت درمان جوشهای صورتش در اثر انسداد رگهای خونی دچار سکته مغزی شده و درگذشت. کشته شدن 7 زن دیگر نیز طی سه سال اخیر در اثر مصرف همین قرصها ممنوعیت تجویز این دارو را در پی داشت.به گزارش پارس ناز استفاده از قرصهای ضد آکنه بعد از مرگ 7 زن از سال 2010 تا کنون ممنوعیت مصرف و تجویز این قرص را در برخی کشورهای اروپایی در پی داشت.
 
 

داروهای ضد آکنه با برند تجاری ” دیانته” ساخت کشور انگلیس که هنوز هم برای بسیاری از زنان با بیماری های شدید پوستی تجویز میشود مشکوک به علت مرگ 7 زن شده است، علاوه بر گزارشهای فوق گفته میشود 83 نفر نیز از عوارضی نظیر افسردگی و ریزش موی شدید بعد از مصرف این دارو رنج میبرند.
این محصول پزشکی که به دلیل هورمونهایی که در ساخت آن به کار میرود تنها برای زنان قابل استفاده است باعث لخته شدن خون در رگها میگردد.
 
گفته میشود این 7 زن نیز بر اثر لختگی خون و انسداد رگها جان باخته اند. اگرچه علت مرگ هیچ کدام از آنها مستقیما به این دارو نسبت داده نشده است اما علائم توصیف شده با عوارض ناشی از مصرف آن هماهنگی دارد اکنون سازمان غذا و داروی فرانسه نیز استفاده از این قرصها را برای زنان به حالت تعلیق در آورده است و از پزشکان خواسته است تا از داروهای جایگزین برای آن استفاده کنند.
 
 
پرداد