پارس ناز پورتال

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1
خودروساز بریتانیایی مک لارن از گل سرسبد خود خودرو هیبریدی P1 به صورت رسمی‌در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد کرد و می‌توان به جرات ادعا کرد که این خودرو یک خودرو فرمول وان است که از پیست به جاده‌ها راه پیدا کرده است و تولید کنندگان این خودرو نیز اذعان دارند که این خودرو یکی از سریع ترین خودروهای تولید شده در جهان طی یک ربع قرن اخیر است.

شرکت‌های خودروسازی معدودی در ساخت خودورهایی از همه لحاظ عالی متعهد هستند که خودروساز بریتانیایی مک لارن یکی از این خودرواست که احتمالا بهترین محصول این شرکت تاکنون سوپرکار F1 است که در دهه ۱۹۹۰ یکی از پرسرعت ترین خودروهای گیتی بود و در کمال تعجب در طول ۱۵ سال گذشته بیشتر در بخش خودروهای مسابقه ای فعال بوده و حتی با خودروسازان دیگر مانند مرسدس بنز به دنبال جانشین F1 بودند که با ارائه ناشیانه مدل  MP4-12C این کار تا حد زیادی ناکام ماند.

به گزارش پارس ناز خودرو مک لارن P1 توسط رئیس اجرایی مک لارن دنیس ران سه شنبه آینده رونمایی خواهد شد و این خودرو V8 دارای قدرت پیشرانه ۹۰۳ اسب بخار است و انتظار می‌رود که یک جانشین فوقالعاده و شایسته برای خودرو افسانه ای مک لارن F1 که در سال ۱۹۹۳ رونمایی شد باشد.

آنتونی شریف مدیر ارشد مک لارن در این مورد می‌گوید:”خودرو P1 مک لارن در کلاس سطوح مسابقه طراحی شده است و تنها هدف از این کار داشتن یک تجربه همسان با خودروهای مسابقه ای برای کاربران این خودرو است”.

بعد از این اقدام ناشیانه فشارها بر مدیران مک لارن بیشتر شد و قرار است تا چنمد روز اینده خودرو جدید خود موسوم به P1 را در نمایگاه خودرو زنو رونمایی کند  که یک مدلل ترکیبی است و ما در این مقاله قصد اداریم تا نکاتی هیجان انگیز در مورد این سوپرکار فوق العاده قبل از رونمایی رسمی‌در هفته آینده به خدمت شما عرض کنیم.

حداکثر سرعت ۲۱۸ مایل در ساعت

همیشه برای ما تعجب برانگیز بوده است که یک رانندگی ماممد انفجار موشک داشته باشیم و حالا شتاب گیری P1 مانند یک بمب هیدروژنی است که این موشک مک لارن میتواند در کمتر از سه ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و در ضمن میتواند به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود هفت ثانیه برسد و البته کمی‌بعدتر میتواند به سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت برسد که حدود ۱۸۶ مالی در ساعت است و البته سرعت این موشک الکترونیکی بر روی ۳۵۰ کمیلومتر در ساعت محدود شده است  که به احتمال فراوان برای حفظ یکپارچگی فضا و زمان و جلوگیری از سوراخ شدن زمان در اثر این سرعت بسیار بالا است!.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

۹۰۳ اسب بخار

موتور ۳٫۸ لیتری بنزینی به همراه توربوشارژ دوگانه تا حد زیادی باعث افزایش قدرت خروجی شده است و یک موتور الکتریکی موجب افزایش قدرت موتور تا حد ۹۰۳ اسب بخار شده است که دارای بروز رسانی‌هایی در بخش پاسخ دریچه گاز و بهبود رانندگی است و البه گشتاور ۹۰۰ متر بر نیوتن و سیستم هفت سرعته کلاج دوگانه یک موتور رویایی را برای این‌هایپرکار رقم زده است.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

سوپرکار هیبریدی

بله درست خوانده اید این خودرو همانند تویوتا پریوس یک خودرو ترکیبی است که باتری آن تنها ۹۶ کیلوگرم وزن دارد و میتواند به صورت کاملا الکتریکی تا ۲۰ کیلومتر در شهر با سرعت کم حرکت کند.

برای حفظ مرکز ثقل خودرو این باتری در زیر قشمت شاسی نصب شد ه است که به منظور بهینه سازی عملکرد و افزایش قابلیت اطمینان بوده است و در ضمن این باتری دارای یک پلاگین شارژ سریع است که می‌تواند این باتری را در کمتر از دو ساعت به طور کامل خالی یا پر کند.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

ترمزهایی از جنس ناسا

قدرت بدون کنترل بی فایده است و برای نگه داشتن یک خودرو ۹۰۳ اسب بخاری مهندسان در حال طراحی یک ترمز عالی بودند و ترمزهای این خودرو نیز با مشارکت شریک فرمول وان این شرکت یعنی شرکت Akebonoتوسعه داده شده است  که بدین ترتیب P1 دارای یک نوع جدید از دیسک‌های کربنی سرامیکی است که ظاهر در فضا از ان استفاده می‌شود و حالا در یک خودرو بکار گرفته شده است که پیش از این در هیچ خودرویی به کار گرفته نشده است و جالب است بدانید که ترمزهای سرامیکی دارای اتلاف گرمای بسیار کم و بسیار سبک نسبت به ترمزهای معمولی هستند.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

قطعات فیبر کربن فوق العاده

برای چنین عملکرد شگفت انگیز باید این خودرو هم سبک و هم قوی باشد که در شرایط عادی منحصر به فرد نیز باشد اما پول میتواند خیلی از مسائل را بهبود بخشد از جمله بکار رفتن فیبر کربن موسوم به

MonoCage که در خودروهای فرمول وان بکار میرود و دارای یک عملکرد بسیار عالی برای ایمنی و در عین حال عملکرد فوق العاده در شرایط دشوار است.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

آئرودینامیک و مرکز ثقل فوق العاده

در حالی که نمره آئرودینامیک این خودرو ۰٫۳۴ و در سطح بسیار عالی است وP1 می‌توان به صورت خودکار به تنظیم بال‌های عقب تصب شده به استقرار بهتر حالت رانندگی کمک کند و بدین ترتیب یک downforce بسیار عالی برای این خودرو در سرعت‌های بسیار بالا را امکان پذیر می‌کند.

حتی در سرعت‌های بالای ۲۱۸ مایل در ساعت ،P1 دارای downforce در حدود ۶۰۰ کیلوگرم است که مانند بسیاری از خودروهای مسابقه ای است و البته حدود پنج برابر بیشتر از خودرو MP4-12C است که به تازگی از سوی این شرکت معرفی شده است می‌باشد.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

تغییرات کم بین نسخه مفهومی‌و تولیدی

نسخه تولیدی P1 تا حدود بسیار زیادی به مدل مفهومی‌که در نمایشگاه خودرو پاریس به نمایش درآمد شبیه است و می‌توان ادعا کرد که بدون تغییر روانه بازار شده است به غیر از مجاری خاص جلو تغییر یافته که جهت بهینه سازی نیرو  نیز تغییر یافته است.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

سلایق متنوع

کیفیت ساخت مک لارن در ساخت ماشین الات و عملکرد فوق العاده است و مردم می‌توانند با آنها به راحتی زندگی کنند و در مورد P1 نیز این قضیه صدق می‌کند و خریداران مجموعه ای از رنگ و گزینه‌های جانبی فراوان صفحه نمایش ،داشبود و غیره در پیش روی دارند تا یک خودرو لوکس و فوق العاده دوست داشتنی در زیر پای خود داشته باشند.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

اگر میتونی منو بگیر!

هنوز هیچ خبری در مورد سهم بازارهای جهانی از این خودرو منتشر نشده است اما این خودرو به عنوان یک خودرو نادر و عالی در بین خودروهای دیگر چشم‌ها را خیره خواهد کرد و با توجه به این نکته که مک لارن تنها ۳۷۵ عدد از این خودرو را تولید خواهد کرد این خودرو بسیار کم یاب خواهد بود که به طور یقین باعث فشار بر برچسب قیمت خود خواهد شد تا قیمت آن بالاتر نیز رود.

عکس و جزئیات دوست داشتنی اتومبیل مک لارن P1

 بحث شیرین قیمت!

این خودرو با قیمت پایه ۸۶۶ هزار یورو عرضه خواهد شد که در آمریکا بطور یقین دارای برچسب قیمت بیش از ۱٫۳ میلیون دلار خواهد بود و شاید یک قیمت تند برای خودرو باشد اما به طور یقین ارزش آن برای یکی از سریع ترین وسایل نقلیه عرضه شده در گیتی بسیار بیشتر است.


 اولین عکس واقعی از اتومبیل مزدا 6 مدل 2014