پارس ناز پورتال

درباره زندگی اینا خواننده مشهور جهان (عکس)

درباره زندگی اینا خواننده مشهور جهان (عکس)
 
النا الکساندرا آپوستولیانو (به انگلیسی: Elena Alexandra Apostoleanu)‏ معروف به اینا (به انگلیسی: Inna)‏ خواننده دنس پاپ و گهگاه ترانه سرارومانیایی زادهٔ ۲۴ مهر ۱۳۶۵ (۱۶ اکتبر ۱۹۸۶) درمنگلیا در رومانی می‌باشد.به گزارش پارس ناز او در ۲۲ آبان ۱۳۸۷ (۱۲ نوامبر ۲۰۰۸) نخستین آهنگ خود را با نام “داغ” منتشر کرد. این آهنگ توسط پلی اند وین که از تولیدکنندگان برتر آهنگ در رومانی است تنظیم و تولید شد.
 

در آذر ۱۳۸۷ (دسامبر ۲۰۰۸) این تک آهنگ در فهرست رومانیایی ۱۰۰ آهنگ برتر در جای پنجم قرار گرفت. این آهنگ همچنین در سراسر جهان موفق بود. دومین تک آهنگ اینا به نام “عشق” در ۲۲ اسفند ۱۳۸۷ (۱۲ مارس ۲۰۰۹) منتشر شد و با ایجاد یک شگفتی در فروردین ۱۳۹۰(آوریل ۲۰۰۹) جای چهارم در فهرست رومانیایی ۱۰۰ آهنگ برتر قرار گرفت. آهنگ دیگر او یعنی “دژاوو” در جای هفتم فهرست رومانیایی ۱۰۰ آهنگ برتر قرار گرفت. این آهنگ در کشورهایی چون روسیه، مجارستان و چند کشور دیگر موفق بود. اینا در تیر ماه ۱۳۸۸ (زانویه ۲۰۰۹) برنده جایزه پرفروشترین‌های رومانی شد، هدیهٔ ویژه‌ای که هیات منصفه جوایز پرفروشترین‌های رومانی آن را در نظر گرفته بود.
 

در تابستان ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) بیش از ۴۰٬۰۰۰ نسخه از آهنگ “داغ” به فروش رفت. در ۹ تیر ۱۳۹۰ (۵ ژانویه ۲۰۱۱) آلبوم اینا با نام “داغ” برای بارگیری در فضای مجازی و یک روز بعد بر لوح فشرده منتشر شد.این آلبوم موفق در میان ۴۰ آهنگ برتر قرار بگیرد ولی بر اساس شواهد و مدارک که توسط مردم کشورروسیه ’اینا’ آهنگ داغ را از روی آهنگ это любовь یا “این عشق است” که در سال ۲۰۰۷ توسط ماکسیم خوانندهٔ روسی خوانده شده بود کپی برداری کرده‌است. این آهنگ تا آذر ۱۳۹۰ (دسامبر) ۲۰۱۱ اینا موفق به فروش بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نسخه از آلبومها و تنها در پادشاهی متحده موفق به فروش بیش از۶۰٬۰۰۰ نسخه از تک‌آهنگهایش شده‌است. ششمین تک‌آهنگ او به نام “خورشید بالاست” پرفروش ترین آهنگ در بلغارستان شد و در کشورهای ترکیه،فرانسه، رومانی، روسیه و سوئیس جز سه آهنگ پرفروش بود.