پارس ناز پورتال

آیا میدانید پدرها خواب شبانه راحت تری نسبت به مادران دارند

آیا میدانید پدرها خواب شبانه راحت تری نسبت به مادران دارند
 
طبق گزارشات رسمی پدران خانواده ها خواب راحت تری را نسبت به مادران تجربه میکنند. زنان در مقایسه با مردان مدت زمان بیشتری را صرف میکنند تا به خواب بروند و در طول شب نیز از ناهنجاری های بیشتری در خواب رنج میبرند.آنها در زمینه خواب از مردان آسیب پذیر تر هستند . این مسئله در زنانی که مادر یک خانواده هستند حادتر است.در مقایسه بین زنان و مردان، زنها حدود 10 دقیقه بیشتر وقت صرف میکنند تا به خواب روند و همچنین در طول مدت خواب شبانه بارها از خواب میپرند.

این پژوهش روی 21 هزار نفر صورت گرفت که نشان میدهد مردان خواب بهتر و راحت تری نسبت به زنان دارند.طبق مطالعات مادرانی که فرزندانی در خانه دارند 12 درصد نسبت به دیگران بیشتر در معرض ناهنجاریهای خواب و بیخوابی قرار دارند. یک سوم این مادران میگویند خواب شبانه آنها به خاطر بچه هایشان مختل میشود، آنها معتقدند به دلیل مسئولیتی که نسبت به دیگر افراد خانواده احساس میکنند خواب راحتی ندارند.

پروفسور "کالین اسپر" مسئول این پروژه تحقیقاتی میگوید : خواب ناکافی و ناهنجاریهای مربوط به کم خوابی سبب بروز بیماریهای بسیاری چون  افسردگی، ناراحتی های گوارشی و بسیاری از بیماریهای عصبی میشود و در این مقایسه زنان بیشتر از مردان در معرض این بیماریها قرار دارند. تحقیقات دیگری نشان میدهد زنان دوبرابر بیش از مردان از داروهای شیمیایی برای خوابیدن استفاده میکنند.