پارس ناز پورتال

ثروتمندترین فوتبالیست جهان کیست؟ (عکس)

ثروتمندترین فوتبالیست جهان کیست؟ (عکس)
 
دیوید بكام با سرمایه ۱۷۵ میلیون پوند در صدر لیست ۵۰ نفره ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا قرار دارد. كاپیتان سابق تیم ملی انگلستان كه اخیرا با پاریسن ژرمن قرارداد بسته و حقوقش را به یك موسسه خیریه محلی كودكان اهدا كرده است، توسط لیونل مسی بازیكن بارسلونا تعقیب می‌شود. مسی بالاترین حقوق را بین بازیكنان فوتبال داراست و تقریبا روزی ۱۰۰۰۰۰ پوند دریافت می‌كند.

لیست ثروتمندان روزنامه گل در سال ۲۰۱۳ مجموع ثروت ۵۰ بازیكن سرمایه دار دنیا را بیش از ۷. ۱ میلیارد پوند تخمین زد، كه بیش از تولید ناخالص داخلی كشور لیبریا می‌شود.دربین ده نفر اول این لیست سه انگلیسی، سه برزیلی و از كشورهای آرژانتین، پرتغال، كامرون و سوئدهر كدام یك نماینده وجود دارد. لالیگای اسپانیا با ۳ بازیكن و لیگ برتر انگلیس هم با ۲ بازیكن بیشترین سهم از بازیكنان ثروتمند را دارند.

۱۰ بازیكن ثروتمند به ترتیب عبارتند از:


۱. دیوید بكام – ۱۷۵ میلیون پوند

۲. لیونل مسی – ۵. ۱۱۵ میلیون پوند

۳. كریستیانو رونالدو – ۱۱۲ میلیون پوند

۴. كاكا – ۵. ۶۶ میلیون پوند

۵. رونالدینیو – ۶۳ میلیون پوند

۶. ساموئل اتوئو – ۵۲ میلیون پوند

۷. وین رونی – ۵۰ میلیون پوند

۸. زلاتان ایبراهیموویچ – ۴۷ میلیون پوند

۹. ریوالدو – ۵. ۴۵ میلیون پوند

۱۰. ریو فردیناند – ۴۲ میلیون پوند

گل این لیست را با استفاده از ثروت‌های قابل شناسایی بازیكنان شامل حساب پرداخت سالیانه باشگاهی كه با آن قرارداد دارند، املاك، جزئیات حقوق، مزایا و دیگر كسب و كارهایی كه دارند ثبت شده است.تخمین زده شد كه بكام در زمینه‌های غیر ورزشی، در سال ۲۰۱۲ توانسته است ۱۵ میلیون پوند درآمد كسب كند، كه با این حساب امسال پرسودترین سال مالی او تا كنون بوده است.عمار سینگ مدیر عامل گل اروپا گفت: «بازیكنان برتر دنیا را دیگر نمی‌توان تنها چند ورزشكار دانست، آنها برندهای بزرگ بین‌المللی هستند و دیوید بكام نیز بزرگترین برند در میان آنهاست.»
 

«یافته‌های ما نشان می‌دهند كه فوتبالیست‌ها تا چه حد می‌توانند با به كار گیری صحیح اموالشان، بر سرمایه‌شان بیفزایند. صرف نظر از كلیشه‌هایی چون ماشین‌بازی‌، اكثریت قریب به اتفاق فوتبالیست‌های پولدار كه در لیست گل قرار دارند پولشان را در راه درستی خرج می‌كنند و در بنیادهای خیریه یا افتتاح حساب‌های عام‌المنفعه سرمایه‌گذاری می‌كنند.»

الكس میلر نویسنده لیست ثروتمندان گل گفت: «ثروتی كه دیوید بكام به دست آورده و همچنان نیز در حال افزایش دادن آن است به جهت تدبیرات او در خارج از میدان است چون هم‌زمان با نزدیك شدن زمان بازنشستگی او از دنیای فوتبال، به جای كم شدن درآمد او، برعكس بر سرمایه‌اش افزوده می‌شود.