پارس ناز پورتال

آموزش چند برای بالا بردن ضربان قلب

مجموعه : رژیم و تغذیه
آموزش چند برای بالا بردن ضربان قلب
 
حتما لازم نیست ورزش‌های رزمی بلد باشید تا به کمک آنها ضربان قلب خود را افزایش دهید. حرکات ترکیبی مشت و لگد ساده، تمرین خوبی برای افزایش ضربان قلب و رهایی از استرس به شمار می‌رود. به همین علت، اکثر رزمی‌کاران از بدنی متناسب برخوردارند. برای آزاد‌سازی تنش‌ها لزومی ندارد حتما به جسمی ضربه بزنید. فقط نیرو وارد کردن هنگام ضربات نمایشی می‌تواند باعث بازگشت آرامش به بدن شما شود، دقت داشته باشید که این حرکات روی سیستم قلبی ـ عروقی موثر است و برای دفاع شخصی طراحی نشده است.

حرکت اول:


پاها را کمی بیشتر از عرض شانه باز کنید و دست‌ها را در حالت مشت شده مقابلتان قرار دهید. روی پنجه پاها قرار بگیرید، پای غالب را کمی عقب‌تر قرار دهید و زانوهایتان را اندکی خم کنید. ابتدا با دست جلو‌تر یک مشت کوتاه به جلو بزنید و پس از آن در حالی که بدن خود را می‌چرخانید با دست دیگر مشتی به جلو بزنید. در نهایت به نقطه شروع بازگردید و حرکت اول را مجدد تکرار کنید. این حرکت را تا ۱۰ مشت دنبال کنید.

حرکت دوم:


برای انجام این حرکت در حالت شروع حرکت قبلی قرار بگیرید. این بار به جای مشت در هر نوبت یک لگد بزنید. ابتدا وزن خود را روی پای عقبی بیندازید و زانوی پای جلویی را بالا بیاورید. سپس لگدی به جلو بزنید. بعد پای خود را پایین آورده، همین کار را با پای مخالف تکرار کنید. برای انجام این حرکت، هم می‌توانید در یک نقطه ثابت بایستید و هم می‌توانید حین انجام حرکت رو به جلو حرکت کنید. این حرکت را همانند حرکت قبل تا ۱۰ لگد دنبال کنید. همچنین می‌توانید دو حرکت فوق را با هم ترکیب کنید. به این صورت که ابتدا دو مشت و سپس دو لگد بزنید و این کار را به طور متناوب تکرار کنید.