پارس ناز پورتال

این ورزشکاران سرطان را شکست دادند (عکس)

این ورزشکاران سرطان را شکست دادند (عکس)
به گزارش پارس ناز ورزش همواره پر از قهرمان هایی بوده که با مریضی های بسیار جدی رو به رو شدند ولی بار دیگر به میادین بازگشته و ورزش را از سر گرفته اند.

اریک آبیدال : به نخستین ورزشکاری بدل شد که پس از عمل جراحی پیوند عضو خود توانسته بار دیگر به دنیای حرفه ای بازگردد. او که با سرطان کبد دست و پنجه نرم می کرد، به تازگی یک بار دیگر برای بارسلونا به میدان رفته است. پزشک معالج او اعلام کرده آبیدال می تواند تا 2 سال دیگر نیز در میادین حضور داشته باشد.بدون شک یکی از معروف ترین شخصیت هایی که با این مشکل مواجه شد،

 
 
لانس آرمسترانگ : ممکن است بسیاری او را به عنوان یک فرد متقلب، فریبکار و یا دوپینگی به یاد آورند ولی وجه دیگر زندگی او مبارزه با سرطان است.به گزارش پارس ناز او در 25 سالگی با سرطان پروستات رو به رو شد.سرطان وی آنقدر پیشرفت کرد که ریه و مغز او را نیز تحت تاثیر قرار داد.پزشکان به وی گفتند شانس زنده ماندن او تنها 40 درصد است ولی او جنگید تا بر سرطان غلبه کرده و بار دیگر به ورزش دوچرخه سواری بازگشت.
 

لودمیلا انکوییست : که در المپیک 96 آتلانتا مدال طلای دوی 100 متر با مانع را بدست آورد نیز داستانی این چنینی دارد. او در سال 1999 با سرطان سینه مبتلا شد. با عمل جراحی که روی او انجام شد، تومور از بدن او خارج و درست 4 ماه بعد، انکوییست با مدال برنز قهرمانی جهان در سویل اسپانیا به کشورش بازگشت.مثالی هم در کشور اسپانیا وجود دارد که ممکن است شناخته شده تر باشد. «خوزه مولینا»، دروازه بان باشگاه دپورتیوو لاکرونیا نیز با سرطان پروستات مواجه شد. پس از انجام چند دوره شیمی درمانی، مولینا سلامت خود را بازیافت و اکنون به عنوان مربی مشغول به فعالیت است.