پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن کالباس ابتکاری و خانگی مرغ

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن کالباس ابتکاری و خانگی مرغ
 
مواد لازم :

 

 مرغ درشت یك عدد
مغز نان ساندویچی خرد شده3قاشق غذا خوری
سیر3 الی 4 حبه درشت
نمك و فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار لازم
سایر ادویه هادر صورت تمایل
باقلا یامغز پسته1 قاشق غذا خوری
هویج قطعه قطعه شده و پخته1/5 قاشق غذا خوری
سلو فون1متر
 
 
طرز تهیه :


پوست و چربی و استخوان را گرفته و گوشت آنرا با چرخ گوشت دو بار چرخ كنید . مغز نان ساندویچی را خیس كرده و با نمك و ادویه و سیر رنده شده ریز، به گوشت اضافه كنید و خوب مخلوط كنید .یك سر سلو فون ( من از مارك لایه محافظ پیام استفاده میكنم ) را روی میز باز كنید و گوشت را روی آن پهن كنید و باقلا (یا پسته )و هویج را روی گوشت لایه لایه بریزید و آخرین لایه را با گوشت بپوشانید این عمل صرفاً به خاطر این است كه اطراف كالباس كاملاً گوشتی باشد . وجود باقلا و هویج فقط برای زیباكردن كالباس در برش است و مزه خاصی به آن نمیدهد .

بعد به كمك دست سلوفون را روی گوشت برگردانید و گوشت را رول كنید و در ضمن رول كردن سعی كنید حباب هوا در آن نماند و گوشت فشرده شود و دوسر آن به اندازه كافی جا برای گره زدن داشته باشد . سلوفون را سه دور اطراف گوشت بپیچید و چون براحتی روی هم قرار میگیرد به هیچ وجه ضمن پختن باز نمیشود یكسر كالباس را با سیمهای مخصوص بسته بندی محكم ببندید و از سر دیگر با دست گوشت را فشرده كنید تا كالباس مانند بادكنك شده و وقتی با انگشت به آن فشار میدهید سفت باشد سپس سر دیگر را هم با همان سیمها ببندید .

ظرف بزرگی را انتخاب كنید كه اگر كالباس را در آن بگذارید به راحتی در كف آن قرار گیرد و آب در ظرف ریخته روی شعله قرار دهید وقتی به جوش آمد كالباس را در آن قرار دهید . نگته مهم این است كه آب حدافل 2 سانتی متر بالای كالباس قرار گیرد تا چنانچه جوش رفت همه اطراف كالباس پخته شود . یك ساعت و نیم فرصت دهید تا پخته شود .بعد از اینكه پخته شد كالباس رادر یخچال گذاشته تا كاملاً سرد شود و بعد برش دهید اگر كالباس را گرم برش دهید خوب برش نمی خورد .بهترین روش جایگزین سلوفون،  استفاده از روده گوسفند است كه متاسفانه دسترسی به آن مشكل میباشد .